Mostra de Teatre d’educació secundària de Badalona

290 alumnes participen en la 10a Mostra de Teatre d’Educació Secundària 2025.
El dilluns 31 de març a les 12 h, el dimarts 1 d'abril a les 15 h, el dimecres 2 a les 12 h, el dijous 3 a les 15 h i el divendres 4 a les 12 h, al Teatre Zorrilla, es fa la 10a Mostra de Teatre d’educació secundària de Badalona 2025 amb la representació de diferents fragments i obres interpretades per 290 nois i noies de 13 instituts i centres de secundària de la ciutat.
A partir d’una proposta sorgida l’any 2014 en un dels col·loquis organitzats per l’Associació d’Amics del Teatre Zorrilla, diversos centres educatius de la ciutat van presentar una proposta a l’Ajuntament per a l’organització i recuperació d’una mostra de teatre fet per l’alumnat de secundària de Badalona, tal com s’havia fet feia molts anys, plenament justificada per l’important història i present del teatre a Badalona. A partir d’aquí es va constituir una comissió organitzadora que s’ha encarregat d’organitzar les Mostres dels anys 2015 fins ara.
Enguany hi participen 13 centres i es presenten 15 obres. La comissió organitzadora està formada aquest any per mestres dels instituts i centres de secundària Badalona VII, Badalonès, Barres i Ones, Betúlia, Eugeni d’Ors, La Llauna, La Pineda, La Riera, Lestonnac, Mare de Déu de l’Assumpció, Maregassa, Maristes Champagnat i Minguella; per l’Associació Amics el Teatre Zorrilla; per Badalona Cultura i pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Badalona.
Aquest és el programa de cada dia:
Dilluns 31, 12 h:
ESFERES MÀGIQUES actes 1r i 2n, amb l’Institut La Llauna (1r i 3r d’ESO).
LaIA, amb l’Escola d’educació especial Maregassa.
NO ES POT FUGIR DE LA VERITAT, amb l’Institut La Riera (grup extraescolar de Teatre).
Dimarts 1 d’abril, 15 h:
RES (SER) O LA VOLUNTAT DE SALVAR-SE, amb l’Escola Mare de Déu de l’Assumpció Jesuitinas (4t d’ESO).
ROMEO AND JULIET, amb el Col·legi Maristes Champagnat (1r d’ESO, optativa English theatre).
ELS CAVALLERS DE LA TAULA QUADRADA, amb l’Escola Betúlia (2n d’ESO).
Dimecres 2 d’abril, 12 h:
CONFINAMENT A L’AULA, amb les Escoles Minguella (4t d’ESO).
LES METAMORFOSIS, amb l’Institut Eugeni d’Ors (Cicle Formatiu TAT 1r).
ENCANTO, EL MUSICAL, amb l’Institut Eugeni d’Ors (2n de Batxillerat).
Dijous 3 d’abril, 15 h:
EL SÍ DE LAS NIÑAS, amb el Col·legi Lestonnac (4t d’ESO).
LA CASA DE BERNARDA ALBA, amb l’Institut La Pineda (2n d’ESO).
EL SO DE LA MÚSICA, amb el Col·legi Badalonès (1r a 4t d’ESO).
Divendres 4 d’abril, 12 h:
TEEN BEACH MUSICAL, amb l’Institut Barres i Ones (4t d’ESO).
HAIRSPRAY, EL MUSICAL, amb l’Institut Badalona VII (taller de Teatre Musical de 3r d’ESO amb la col·laboració de la Coral del B7).
ALADDIN, amb l’Institut Barres i Ones (4t d’ESO).
La 10a Mostra s’ha organitzat fruit de l’estima al teatre com a vehicle d’aprenentatge i d’expressió artística, del treball intens per part de l’alumnat i professorat de cada un d’aquests centres, i de l’èxit de les Mostres anteriors amb l’objectiu d’afavorir el creixement, a Badalona, de la passió pel teatre com a manifestació educativa i cultural, de primer nivell.
En aquestes 10 edicions hi han participat, com a actors i actrius, 2.500 nois i noies de fins a 23 instituts i centres de secundària diferents representant un total de 135 obres. Cal destacar que l'escola Betúlia ha participat en les 10 edicions i els centres Maregassa i Minguella en 9.

Fitxers relacionats