L'enterrament de la sardina

Antic costum popular que té lloc el darrer dia de festa del Carnaval, Dimecres de Cendra.
Antigament es feia una sortida al camp per menjar alguna cosa i al final de la jornada s'enterrava una sardina o arengada en un forat a terra, recoberta ,en ocasions, amb un plat o cassola de terrissa en un lloc assenyalat per trobar-lo l'any vinent.
La sardina, magra i prima després dels excessos carnals del Rei Carnestoltes, anava disfressada amb faldilles per a la ocasió i penjada amb un fil d'una canya.
Aquesta tradició tan arrelada i celebrada per col·lectius de totes les edats, es recorda anualment per les persones grans que assisteixen a les classes de gimnàstica organitzades des del Departament de Gent Gran de Badalona.
El passat dia 5 de Març ( Dimecres de Cendra ) a les 10.00h del matí , va tenir lloc un seguici popular, de la mà de la monitora de l'activitat, que va rrecòrrer aquest 2025 el Passeig Marítim de Badalona, des de l'Escola del Mar fins al Pont del Petroli.

Imatges relacionades