“Valors d’igualtat, els valors de Badalona”, lema de la celebració dels actes commemoratius del Dia Internacional de les Dones

“Valors d’igualtat, els valors de Badalona”, lema de la celebració dels actes commemoratius del Dia Internacional de les Dones.
El diumenge 8 de març tindrà lloc l’acte institucional i la lectura del Manifest a la plaça de la Vila
 
 
Amb el lema “Valors d’igualtat, els valors de Badalona” l’Ajuntament, mitjançant el Servei de Feminismes i LGTBIQ+, ha impulsat la celebració a la ciutat diversos actes al voltant del dia 8 de març que commemora el Dia Internacional de les Dones.
 
El 8M és una data per a fer memòria de tots els avenços que les dones han assolit al llarg de la història, i també per reivindicar tot allò que encara es troba pendent perquè la seva participació en la societat es faci en plena igualtat.
 
Acte institucional
L’acte institucional amb motiu del Dia Internacional de les Dones tindrà lloc el diumenge 8 de març a la plaça de la Vila. A les 10.30 hores, els regidors i regidores dels diferents grups municipals de l’Ajuntament de Badalona faran la Lectura del manifest unitari.
 
Actes amb motiu del 8M (per ordre cronològic)
Exposició de dibuix i pintura
Exposició pictòrica de l’alumnat del Centre de Recursos i Assessorament per a les Dones (CRAD).
A la planta baixa de la Casa de la Vila, des del 2 fins al 31 de març, de dilluns a divendres de 10 a 14 hores i de 16 a 20 hores.
 
Taller de ceràmica: un lloc on parlar amb les mans
Dimarts 10 de març, de 17 a 19 hores.
Badiu Jove (c/ Ausiàs Marc, 61).
Inscripció prèvia a: 93 483 29 34 / badiujove@badalona.cat.
Per a dones de 16 a 35 anys.
Places limitades. Espai no accessible.
Ho organitza: Servei Juvenil de Badalona.
 
Hora del Conte i Taller “Daniela la pirata”
Dimecres 11 de març, a les 17.30 hores.
Biblioteca Pomar (av. del Primer de Maig, s/n).
Inscripció prèvia a: 93 395 35 07 / b.badalona.p@diba.cat.
L’activitat va adreçada a infants de 4 a 10 anys.
 
Hora del Conte i Taller “Daniela i la malvada ciclop”
Dimecres 11 de març, a les 18 hores.
Biblioteca Llefià-Xavier Soto (c/ del Planeta Mart, 2-10).
Inscripció prèvia a: 93 383 29 70 / b.badalona.lle@diba.cat.
L’activitat s’adreça a infants a partir de 3 anys i a les seves famílies.
 
Presentació del llibre “El susurro de la libélula”
Dijous 12 de març, a les 18 hores.
A càrrec de l’autora.
Edifici El Viver. Sala de Premsa (pl. de l’Assemblea de Catalunya, 9-12).
 
Conferència "Elles i nosaltres des del començament"
Dimarts 17 de març, a les 18 hores.
Museu Municipal de Badalona (pl. de l’Assemblea de Catalunya, 1).
 
Lliurament dels premis “Trencant Invisibilitats 2026”
Dijous 19 de març, a les 18 hores.
Teatre Zorrilla (c/ del Canonge Baranera, 17).
Activitat gratuïta. Aforament limitat.
Inscripció prèvia a: feminisme@badalona.cat / 93 483 26 78.
Premis convocats pel Consell Municipal de les Dones.
Els premis Trencant Invisibilitats són un reconeixement a trajectòries vitals, socials i professionals que, de forma individual i/o col·lectiva, han suposat trencar amb els models patriarcals de la nostra societat, trencaments que provoquen inspiració. Els premis reconeixen públicament experiències de dones i/o projectes col·lectius que s’han desenvolupat a la ciutat de Badalona.
 
A banda d’aquestes activitats impulsades des del consistori, la ciutadania podrà participar en tot un seguit d’actes i activitats amb formats molt diferents organitzats per associacions i entitats badalonines. Podeu consultar tota la programació l’enllaç següent:
 
La regidora de Feminisme de l’Ajuntament de Badalona, Florencia Badia assenyala que “animem a la participació en aquestes activitats per avançar en la difusió, la conscienciació i la reivindicació de la igualtat i també per posar en relleu el valor i la feina que porten a terme les diferents entitats”.
 

Fitxers relacionats