Modificació de crèdit de més 500.000 euros per a la sala d’estudi que s’ubicarà al barri de Coll i Pujol de Badalona
El Ple de l’Ajuntament de Badalona, reunit aquest divendres a la Sala de Plens de la Casa de la Vila en sessió extraordinària, ha aprovat inicialment la proposta de modificació del pressupost municipal del 2026 i del seu annex d’inversions per un import de 568.609,01€ per a l’execució de les obres i la direcció tècnica del projecte d'adequació com a sala d'estudi del local situat als baixos de la plaça Júlia Minguell 1, del barri de Coll i Pujol Badalona.
L’Ajuntament de Badalona promou l’adequació d’aquest local comercial en planta baixa, situat a la plaça de Júlia Minguell, per convertir-lo en una sala d’estudi pública que estarà oberta 24 hores, 365 dies l’any. El projecte vol crear un espai d’estudi accessible, confortable i flexible, que doni servei a estudiants i ciutadania a qualsevol hora del dia.
Es tracta d’un local actualment buit de més de 400 m² construïts (dels quals 371 m² útils), en un edifici construït l’any 2021. Per a la seva transformació s’ha de fer una redistribució completa de l’interior per generar una gran sala de treball diàfana; una sala polivalent, zona de relax amb màquines de vending, així com un espai de serveis (lavabos, neteja i equips tècnic).
Així mateix, es millora de l’accessibilitat mitjançant un terra tècnic de 23 cm que elimina desnivells i permet una flexibilitat futura d’instal·lacions i s’instal·len porta d’accés i porta d’emergència i obertures envidrades per augmentar la llum natural.
El dictamen ha estat aprovat amb els vots favorable de tots els grups municipals.
Conveni de col·laboració de Badalona amb el Projecte VESTA d’acompanyament integral a dones amb fills i filles a càrrec en situació de sensellar
El Ple de l’Ajuntament de Badalona, reunit aquest divendres a la Sala de Plens de la Casa de la Vila en sessió extraordinària, ha aprovat el Conveni de col·laboració del Projecte VESTA – Projecte Pilot d’acompanyament integral a dones amb fills i filles a càrrec en situació de sensellar al Besòs, entre l’Ajuntament de Badalona i els ajuntaments de Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Montcada i Reixac, així com el Consorci Besòs, Càritas Diocesana de Barcelona, Sant Joan de Déu-Serveis socials Barcelona, Fundació Mambré i Fundació Formació i Treball.
El Projecte VESTA té dos pilars fonamentals. D'una banda el tractament de l'habitatge com un dret, oferint solució residencial a les persones participants i, de l'altra, l'acompanyament integral posant en el centre les necessitats i els moments de les persones ateses, acompanyant-les vers la recuperació del propi projecte vital.
Segons el conveni, l’Ajuntament de Badalona aportarà 45.444 euros l’any 2026, 62.808 euros l’any 2027; 59.649 l’any 2028 i 12.507 euros l’any 2029.
El dictamen ha estat aprovat amb els vots favorable de tots els grups municipals.