Resum dels acords del Ple de l’Ajuntament de Badalona del 14 de setembre del 2026

Resum dels acords del Ple de l’Ajuntament de Badalona del 14 de setembre del 2026.

Aquest dilluns s’ha celebrat la sessió ordinària del mes de setembre al Saló de Plens de la Casa de la Vila


Aprovar l’Addenda al Conveni de col·laboració entre l'Àrea Metropolitana de Barcelona i l'Ajuntament de Badalona per a l'aplicació del sistema metropolità de tarifació social a les persones de 60 a 64 anys empadronades al municipi de Badalona
El Ple de l’Ajuntament de Badalona ha aprovat en la sessió plenària del mes de setembre la minuta i la signatura de l’Addenda al Conveni de col·laboració entre l'Àrea Metropolitana de Barcelona i l'Ajuntament de Badalona per a l'aplicació del sistema metropolità de tarifació social a les persones de 60 A 64 anys empadronades al municipi de Badalona per una durada de quatre anys, amb una vigència des del 26 de setembre de 2026 fins al 25 de setembre de 2030 i per un import màxim de 729.200,00 euros.

Gràcies a l’aprovació d’aquesta addenda, fins a l’any 2030 les persones de 60 a 64 anys empadronades al municipi de Badalona tindran accés al transport públic de l'AMB en condicions més favorable. La tarifació social s’aplicarà proporcionalment a cada persona d’aquest grup d’edat d’acord amb els recursos econòmics que tingui.

El dictamen s’ha aprovat amb el vot favorable dels grups del PP, PSC, ERC i BeCP. El grup de de Guanyem s’ha abstingut. 

Aprovar les bases reguladores del Programa Badabons 2026 (Edició de tardor), que estableixen el marc normatiu per a la concessió de subvencions destinades a fomentar el consum local mitjançant la distribució de vals de compra cofinançats per l’Ajuntament de Badalona, amb la participació d’establiments comercials, serveis, restauració i mercats sedentaris i no sedentaris del municipi

El Ple de l’Ajuntament de Badalona ha aprovat les bases reguladores del Programa Badabons 2026 (Edició de tardor), que es desenvoluparà durant els mesos de tardor. Aquesta serà la segona edició dels Badabons que l’Ajuntament impulsa durant el 2026, després de la campanya desenvolupada a la primavera.

Les bases estableixen el següent marc normatiu:

Qui pot participar com a persona consumidora: les persones majors de 18 anys que compleixin els requisits establerts podran adquirir Badabons a través de la plataforma habilitada per a la campanya, durant el període de vigència i fins a exhaurir la dotació disponible.

Com funcionen els Badabons: la persona consumidora abona el 60% del valor del bo i l’Ajuntament de Badalona subvenciona el 40% restant. Així, per cada 10 euros de capacitat de compra, la persona consumidora n’aporta 6 i l’Ajuntament, 4.

Import màxim per persona: cada persona podrà adquirir Badabons per una capacitat màxima de compra de 100 euros. Això significa que, per disposar de 100 euros per gastar als establiments adherits, la persona consumidora aportarà 60 euros i l’Ajuntament n’aportarà 40.

Utilització dels bons: els Badabons es podran utilitzar als establiments adherits a la campanya durant el període establert i d’acord amb les condicions previstes.

Establiments participants: s’hi podran adherir els comerços minoristes, els establiments de serveis personals i de restauració i les parades dels mercats municipals, tant sedentaris com no sedentaris, de Badalona que desenvolupin alguna de les activitats econòmiques admeses i compleixin els requisits establerts. L’adhesió permetrà que els seus clients utilitzin els Badabons en les compres efectuades durant la campanya.

Àmbit territorial: els Badabons tindran abast de ciutat i arribaran als establiments adherits de tots els barris de Badalona, sense restriccions territorials per raó de barri o eix comercial. La campanya s’emmarca en un context de les diverses actuacions de reforma i millora urbanística que es desenvolupen simultàniament en diferents punts del municipi.

Dotació municipal: l’Ajuntament de Badalona destinarà 400.000 euros a aquesta segona edició dels Badabons de 2026. Com que aquesta aportació representa el 40% del valor dels bons i el 60% restant l’aporten les persones consumidores, la campanya permetrà mobilitzar fins a 1 milió d’euros en compres als establiments adherits si s’utilitza la totalitat de la dotació disponible.

Període de la campanya: els Badabons es desenvoluparan durant la tardor, en un període comercial estratègic situat després de l’estiu i abans de l’entrada en la fase de màxima intensitat promocional vinculada al Black Friday i a la campanya de Nadal. L’objectiu és generar consum addicional en un moment específic del calendari comercial.

Objectiu de la iniciativa: incentivar el consum de proximitat, reforçar l’activitat dels establiments de Badalona i contribuir a la dinamització del teixit comercial de la ciutat mitjançant un incentiu directe a la compra, en un període coincident amb les diverses actuacions de reforma i millora urbanística que tenen lloc a la ciutat.

Segona edició de l’any: la campanya de tardor serà la segona edició dels Badabons que l’Ajuntament impulsa durant el 2026, després de la campanya desenvolupada a la primavera, donant continuïtat a la política municipal de suport i dinamització del comerç local.

El dictamen s’ha aprovat amb el vot favorable dels grups del PP, PSC, ERC i BeCP. El grup de Guanyem s’ha abstingut.