Prop de 5.000 infants de 33 escoles participen en la 22a edició de la Trobada de nens i nenes dansaires de les escoles de Badalona

Imatge de l'edició de l'any 2025 de la Trobada de nens i nenes dansaires de les escoles de Badalona.
Imatge de l'edició de l'any 2025 de la Trobada de nens i nenes dansaires de les escoles de Badalona
El Palau Municipal d’Esports de Badalona acollirà una nova edició d’aquesta Trobada els dies 13, 14 i 15 de maig
 
 
La 22a Trobada de nens i nenes dansaires de les escoles de Badalona se celebrarà els pròxims dies 13, 14 i 15 de maig, de 9.45 a 11.30 hores, al Palau Municipal d’Esports de Badalona. Es tracta d’una de les cites educatives i culturals més destacades del calendari escolar, on participaran 4.747 infants, des d’I3 i fins a 4t primària, de 33 escoles de la ciutat.
 
La Trobada reforça el paper de la dansa com a eina pedagògica i motor de cohesió social. Mitjançant coreografies inspirades en danses tradicionals catalanes i internacionals, l’alumnat desenvolupa competències clau com el treball en equip, la corresponsabilitat i el respecte per la diversitat cultural.
 
El dimecres 13 de maig hi participaran les escoles Antoni Botey, Badalona Port, Baldomer Solà, Bufalà, Folch i Torres, Gitanjali, Jesús Maria, Josep Boada, Llorens Artigues, Montigalà, Pau Picasso, Rafael Alberti i Santíssima Trinitat-FEST. 
 
El dijous 14 de maig assistiran les escoles Baldiri Reixac, Feliu i Vegués, Joan Coret, Joan Llongueras, Les Ciències, Lestonnac, Margarida Xirgu, Pere de Tera, Planas i Casals, Salesians Badalona i Salvador Espriu.
 
El divendres 15 de maig serà el torn de les escoles Ítaca, Josep Carner, Jungfrau, Mercè Rodoreda, Miguel Hernández, Rafael Casanova, Sant Jordi, Turó del Caritg i Ventós Mir.
 
La 22a trobada és organitzada per Mestres de Música d'Educació Infantil i Primària, el Centre de Recursos Pedagògics del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya i el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Badalona. En aquesta edició hi col·laboren el Conservatori Professional de Música de Badalona, el Club Joventut Badalona i Olímpic Arena. També col·labora i participa l'alumnat del CFGS TAT de l'Eugeni d’Ors, que farà un ball. La música en directe també tindrà protagonisme gràcies a l’actuació del grup de grallers So Nat.
 
Acostar la música i la dansa als nens
Els Mestres de Música d'Educació Infantil i Primària de Badalona organitzen diferents activitats que aporten múltiples beneficis als infants:
  • Apropar-los la música mitjançant la dansa.
  • Despertar la seva il·lusió i potenciar la responsabilitat.
  • Potenciar la seva coordinació psicomotriu i la seva relació amb l’espai.
  • Promoure la interculturalitat a través del coneixement de danses d’arreu del món i tradicionals catalanes.
  • Implicar diferents col·lectius (infants, mestres, especialistes de música i d’educació física, famílies, entitats i institucions).
Amb més de dues dècades de trajectòria, la Trobada de danses escolars vol consolidar-se com un projecte educatiu de ciutat que promou el desenvolupament integral dels infants, combinant expressió artística, activitat física i convivència.

Fitxers relacionats