L’Ajuntament demanarà a l’Estat que declari l’emergència de les obres i a la Generalitat que les executi
L’alcalde Xavier Garcia Albiol ha explicat que l’obra “s’ha de fer amb urgència perquè, si no s’actua ràpidament, quan torni un nou temporal, la situació pot afectar molt seriosament la seguretat de les vies del tren”
L’Ajuntament de Badalona, l’Estat i la Generalitat han acordat avui la millor manera per poder reconstruir com més aviat millor el tram del passeig Marítim que ha quedat destrossat pel temporal Harry. L’alcalde de Badalona ha visitat avui el tram afectat, acompanyat de la subdelegada del govern d’Espanya a Barcelona, M. Carmen García-Calvillo i de la delegada del govern de la Generalitat a Barcelona, Pilar Díaz Romero, juntament amb altres representants de les dues administracions, per poder analitzar la situació i buscar conjuntament la millor solució.
En aquesta visita les tres parts han acordat els passos que s’hauran de seguir a partir d’aquest moment per poder desencallar ràpidament els tràmits per a la reconstrucció del passeig, una urgència que ve determinada sobretot pel risc que un altre temporal pogués afectar la via del tren. El primer d’aquests passos serà que l’Ajuntament faci la petició a l’Estat perquè es declari l’emergència de les obres i també demanar que la Generalitat es faci càrrec de la reconstrucció d’urgència. En paral·lel, l’Ajuntament farà els passos necessaris perquè el ministeri li atorgui la concessió del passeig Marítim, un tràmit necessari perquè el municipi pugui demanar a la Generalitat que executi les obres.
Després de la visita a la zona afectada, l’alcalde, Xavier Garcia Albiol, ha explicat que “davant d’aquest escenari, l’Ajuntament de Badalona sol·licitarà la declaració d’emergència d’aquestes obres”. “L’obra s’ha de fer amb urgència perquè si no s’actua ràpidament, quan torni un temporal -que pot ser la setmana vinent o d’aquí a uns mesos- la situació pot afectar molt seriosament la seguretat de les vies del tren”, ha assenyalat. L’alcalde ha destacat que “la declaració d’emergència permetrà escurçar els terminis i evitar el procediment administratiu ordinari perquè les obres puguin començar al més aviat possible”.
Finalment, l’alcalde ha agraït “la sensibilitat i la voluntat de col·laboració mostrada per totes les administracions implicades”, i s’ha mostrat convençut que “aquesta coordinació permetrà que les obres puguin començar molt més ràpidament i que Badalona pugui recuperar un passeig marítim en condicions”.