La salut emocional dels joves i el consum d’ansiolítics centren una jornada a l’Espai Betúlia de Badalona

La salut emocional dels joves i el consum d’ansiolítics centren una jornada a l’Espai Betúlia de Badalona.
La formació “Ansiolítics i malestars emocionals en joves”, organitzada per l’Ajuntament, està dirigida a professionals del sector
 
L’Ajuntament de Badalona, mitjançant la Unitat de Promoció de la Salut, organitza una jornada de formació adreçada a professionals per abordar els malestars emocionals en joves i l’ús que fan dels ansiolítics. L’objectiu de la jornada, que tindrà lloc el divendres 15 de maig, de 9 a 14 h, a l’Espai Betúlia, és debatre i compartir diferents mirades sobre una realitat que afecta especialment la població jove.
 
A Badalona, segons l’enquesta de Salut Jove de la Diputació de Barcelona, realitzada a 685 nois i noies de 4t d’ESO de 14 centres educatius, el benestar emocional és l'indicador que més preocupa als joves enquestats. A més, segons dades de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), un de cada set joves d’entre 10 i 19 anys pateix algun trastorn de salut mental, mentre que el suïcidi és la tercera causa de mort entre les persones joves de 15 a 29 anys.
 
En aquest context, la jornada “Ansiolítics i malestars emocionals en joves” vol reflexionar sobre els factors associats als malestars emocionals, els recursos que utilitzen els joves per gestionar-los i el paper que ocupen els ansiolítics. Miguel Moya, tècnic de Salut Pública de la Subdirecció General d’Addiccions, VIH, ITS i Hepatitis Víriques de la Generalitat de Catalunya, i Mireia Ventura, directora de l’àrea internacional de drogues d’Energy Control-ABD, oferiran la conferència “Joves i psicofàrmacs: entenent els usos no prescriptius i recreatius”.
 
Taula rodona
La jornada continuarà amb la taula rodona “Realitats dels joves a Badalona”, en la qual participaran professionals de l’àmbit sanitari, educatiu i social vinculats a l’atenció i l’acompanyament de persones joves. En ella es posa en evidència la necessitat de treballar una prioritat en salut, com és el benestar emocional, amb una mirada multidisciplinària, on compartir  eines i recursos que millorin l’acompanyament que els joves necessiten. Entre els participants hi haurà representants del CAS Delta (Centre d’Atenció i Seguiment de les Drogodependències) de Badalona Serveis Assistencials, del CAP Morera-Pomar de Badalona Serveis Assistencials, de l’Hospital de Dia d’Adolescents de la Fundació Vidal i Barraquer, de l’Institut Escola Sant Jordi i de l’entitat Asaupam, que gestiona el programa Prevenció d’addiccions del Servei de Salut de l’Ajuntament de Badalona.