Els alumnes de secundària de les Escoles Verdes de Badalona tornen a disposar aquest curs de l’Agenda Escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament

Els alumnes de secundària de les Escoles Verdes de Badalona tornen a disposar aquest curs de l’Agenda Escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament.
S’han distribuït 1.120 agendes a set instituts i calendaris a 18 centres de Badalona amb el lema “El valor de l’aigua” com a fil conductor
 
 
Els alumnes de secundària de les Escoles Verdes de Badalona tornaran a disposar un any més de l’Agenda Escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament, una eina educativa que promou la sostenibilitat i la responsabilitat ambiental a les aules.
 
El fil conductor de les agendes i calendaris del curs 2025-26 és “El valor de l’aigua”, un viatge que convida l’alumnat a descobrir la importància vital i immaterial d’aquest element: l’aigua que recorre els rius, s’evapora i es transforma en pluja, i que és indispensable per a la vida.
 
La Diputació de Barcelona, a través de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat (XCPS), edita cada curs aquestes Agendes Escolars i els Calendaris del Medi Ambient i el Desenvolupament, un material didàctic adreçat als centres educatius que facilita al professorat treballar la sostenibilitat i fomenta conductes responsables entre l’alumnat. En total, aquest curs s’han repartit 1.120 agendes en 7 centres educatius de secundària pertanyents a la Xarxa d’Escoles de Badalona per a la Sostenibilitat (XES-Bdn). A més, s’han distribuït 61 calendaris en 18 centres de la xarxa, 16 que imparteixen educació primària, l’Escola d’Adults i el Centre d’Educació Especial.
 
L’Agenda Escolar del Medi Ambient i el Desenvolupament conté els apartats característics d’una agenda escolar qualsevol, amb la particularitat que incorpora continguts relacionats amb la sostenibilitat en forma d’històries, activitats i informacions setmanals diverses.
 
Amb aquests materials, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Badalona contribueixen als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) inclosos en l’Agenda 2030 i ajuden els centres a desenvolupar el currículum, de manera transversal i, en especial, en l’àmbit del Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural.
 
La quarta tinent d’alcalde i regidora de Medi Ambient, Sònia Egea, ha destacat que “les Agendes del Medi Ambient són un recurs didàctic molt potent i transversal que facilita la tasca de les escoles que volen treballar la sostenibilitat”. “Enguany, després de la sequera que vam patir l’any passat, treballar el concepte del valor de l’aigua complementa el treball que volem impulsar des del Departament d’Educació Ambiental i des de l’Àrea de Medi Ambient i, és per això que apostem per continuar oferint aquest material didàctic per a les Escoles Verdes de Badalona”, ha afegit Egea.