Can Miravitges acull el diumenge 26 d’abril la 10a edició de “La primavera a la serralada de Marina”

Can Miravitges acull el diumenge 26 d’abril la 10a edició de “La primavera a la serralada de Marina”.
Una jornada familiar dedicada a la natura amb tallers, itineraris i activitats de sensibilització ambiental al voltant de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer
 
 
El pròxim diumenge 26 d’abril, de 10.30 a 14 hores, l’entorn de la masia de Can Miravitges que acull l’Escola de Natura Angeleta Ferrer serà l’escenari de la desena edició de “La primavera a la serralada de Marina”, una jornada participativa adreçada al públic familiar que ofereix tallers, itineraris i activitats de sensibilització ambiental per donar a conèixer els valors naturals de la serralada de Marina i el patrimoni natural de Badalona.
 
L’esdeveniment, organitzat per l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Badalona amb el suport del Consorci del Parc de la Serralada de Marina, té també com a objectiu posar en valor l’Escola de Natura Angeleta Ferrer, l’equipament d’educació ambiental en actiu més antic de Catalunya, com a espai pioner i referent en educació ambiental, i donar a conèixer un indret que sintetitza els valors naturals, històrics i educatius de la serralada de Marina.
 
Un ampli programa d’activitats ambientals i alliberament de fauna salvatge
Durant tota la jornada, els assistents podran participar en una gran varietat de propostes educatives i lúdiques:
 
  • Les papallones de Can Miravitges
  • Inventem insectes amb elements naturals
  • Taller d’anellament d’ocells
  • Seguint el rastre de la fauna salvatge
  • Itinerari per conèixer els ocells i les caixes niu
  • Fem safareig a Can Miravitges
  • Descobrim els insectes de Can Miravitges
  • El món de les abelles, les vespes i els borinots
  • Els amfibis i rèptils de la serralada de Marina
  • Audiovisual “Els habitants secrets de Can Miravitges”, a la capella de la masia
  • Construeix i emporta’t el teu hotel d’insectes!
  • Itinerari per conèixer la biodiversitat amb el mòbil
  • Consells d’autoprotecció al medi natural
  • El conte "El senyor Riu" un conte que vol sensibilitzar sobre la realitat del cicle de l'aigua a través de la història d'un riu, que es presenta com un personatge misteriós que neix a les muntanyes, a càrrec d'Aktes teatre - Diputació de Barcelona.
  • El parc a taula, una activitat que vincula gastronomia i territori
 
La jornada es clourà a les 13.45 h amb l’alliberament de fauna salvatge recuperada, a càrrec del Servei de Fauna i Flora de la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya.
 
Inscripcions i accés
A l’entrada del recinte s’habilitarà un punt de recepció i informació, on caldrà inscriure’s el mateix dia per participar en les activitats, a partir de les 10 h.
Es recomana accedir-hi en transport públic:
 
Bus: línies M28, B24, B3, M26 i M6, parada Escola de Natura.
Des de la parada, cal seguir a peu (5 minuts) pel camí de Can Miravitges i seguir les indicacions fins al punt de recepció.
 
Un esdeveniment consolidat i amb valors educatius
La quarta tinenta d’alcaldia i regidora de Sostenibilitat i Participació de l’Ajuntament de Badalona, Sònia Egea, ha destacat que “la primavera a la serralada de Marina és un esdeveniment que permet apropar els badalonins al medi natural i posar de relleu la importància de la biodiversitat i del respecte per la natura en el context actual de canvi climàtic. També és una oportunitat per donar a conèixer l’Escola de Natura Angeleta Ferrer, un dels equipaments d’educació ambiental en actiu més antics de Catalunya, amb gairebé 50 anys d’història i per on han passat més de 100.000 alumnes de Badalona”.
 
La primavera a la Serralada de Marina està organitzada per l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Badalona i compta amb el suport del Consorci del Parc de la Serralada de Marina. En l’edició d’enguany hi participen també: Alocnatura, Àrnia Apicultors, Conreu Sereny, Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya i l’Associació GRENP, Protecció Civil de Badalona i l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Badalona.
 
Per a més informació, podeu trucar a l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Badalona (93 483 29 89 / 93 483 26 71) o consultar el web badalona.cat.

Fitxers relacionats