L’Associació de Familiars de Persones amb Alzheimer de Badalona, amb el suport de l’Ajuntament, instal·larà una carpa informativa aquest dissabte, 20 de setembre, a la plaça de la Vila
Aquest diumenge dia 21 de setembre, es commemora el Dia Mundial de l’Alzheimer, data instituïda per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i l’Alzheimer’s Disease International (ADI) amb l’objectiu de donar a conèixer la malaltia i les seves conseqüències sociosanitàries i demanar el suport i la solidaritat de la població, les institucions i els organismes oficials.
Les principals associacions que treballen a Badalona en el suport a les famílies i els malalts d’Alzheimer organitzen actes per commemorar aquest dia.
Dissabte, 20 de setembre, l’Associació de Familiars de Persones amb Alzheimer de Badalona, amb el suport de l’Ajuntament de Badalona, instal·larà durant tot el dia a la plaça de la Vila una carpa informativa sobre les activitats que organitza l’entitat amb l’objectiu de treballar per a la millora de la qualitat cognitiva de les persones.
Dilluns, 22 de setembre, La Fundació Catalunya La Pedrera, organitza la xerrada “Com relacionar-nos amb persones amb deteriorament cognitiu?” a càrrec de Ana Jimenez, psicòloga del programa Reforç de la Memòria de la Fundació Catalunya la Pedrera, a l’Espai de Badalona-Centre, plaça de la Vila, 4.
La 4a tinenta d’alcaldia, Sònia Egea, remarca que “l’Alzheimer és una malaltia que, a més de canviar la vida del pacient, té una repercussió molt gran entre els familiars i les persones que tenen cura”. En aquest sentit, assenyala Egea “cal donar tot el nostre suport als professionals i associacions que es preocupen pel benestar dels pacients i del seu entorn, jornades com aquesta ens ajuda a tots a prendre consciència”.
Conveni de col·laboració amb l’Associació de Malalts d’Alzheimer
Des de l’Ajuntament de Badalona es vol aprofitar aquest Dia mundial per reforçar el compromís amb la prevenció i les millores en l’atenció als malalts i del suport a les seves famílies i cuidadors. En aquest sentit, cal destacar la la signatura del primer Conveni de col·laboració amb l’Associació de Malalts d’Alzheimer el passat juny per l’Ajuntament de Badalona, mitjançant BSA, per reforçar la col·laboració mútua i la promoció d’accions en favor dels malalts i dels seus familiars i cuidadors. Cal remarcar que la malaltia d’Alzheimer produeix una disminució de les funcions intel·lectuals, dificulta l’aprenentatge de nous conceptes, interfereix en la capacitat de la persona per realitzar la seva vida diària i produeix canvis en la seva personalitat i conducta.
Projecte EMOTIVA
En aquest sentit, també cal fer esment del paper rellevant de la recerca i la innovació en aquest àmbit com el que permet desenvolupar el projecte EMOTIVA, impulsat pel Centre sociosanitari el Carme de Badalona Serveis Assistencials (BSA), organització de l’Ajuntament de Badalona, amb el suport del Rotary Club de Badalona. EMOTIVA és un projecte que contribueix a incorporar noves eines d’abordatge no farmacològic de l’Alzheimer, amb la creació d’espais sensorials immersius que permeten abordar les tres dimensions de l’estimulació: la ment, el moviment i les emocions.
Igualant Drets
El lema d’aquest any, impulsat per l’OMS (Organització Mundial de la Salut) i Alzheimer’s Disease International (ADI), és “Igualant Drets”. Aquest lema es centra en la necessitat que les persones amb demència siguin escoltades, respectades i tinguin els mateixos drets que la resta de la societat, incloent-hi l’accés a l’atenció sanitària i social de qualitat, i la participació en decisions que els afecten.