L’acte va comptar amb la participació dels alcaldes de Badalona, Xavier Garcia Albiol i d’Alella, Marc Almendro, així com del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia del Govern de les Illes Balears, Alejandro Sáenz de San Pedro
L’estand del Port de Badalona al Palma International Boat Show 2025 va acollir ahir al vespre un acte de promoció dels vins de la DO Alella, amb un tast de Pansa Blanca i la presència institucional de l’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, i de l’alcalde d’Alella, Marc Almendro. També hi va assistir el conseller d’Empresa, Ocupació i Energia del Govern de les Illes Balears, Alejandro Sáenz de San Pedro.
El Tast de Vins de la Pansa Blanca ha estat el primer acte organitzat a l’estand de Marina Badalona, que per primera vegada està present en la 41a edició del Saló Nàutic Internacional de Palma amb un estand propi. L’objectiu ha estat promocionar la DO Alella, de la qual també en formen part vinyes badalonines com ara Can Coll, a Canyet, o la Vall de Betlem, a tocar de Sant Jeroni de la Murtra. Durant l’acte, s’ha posat en valor l’enoturisme com un actiu gastronòmic i cultural compartit entre Badalona i Alella.
L’acte forma part de les activitats previstes dins l’estand propi de la ciutat de Badalona en aquest saló nàutic de referència de la Mediterrània, que se celebra del 30 d’abril al 4 de maig al Moll Vell de Palma. Durant la presentació, l’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, va reivindicar la DO Alella “com un actiu gastronòmic i cultural propi de Badalona” i va destacar l’oportunitat que suposa vincular el prestigi d’aquests vins a la imatge de la ciutat de Badalona. “Formar part de la DO Alella ens permet reivindicar una tradició vinícola que també és present a Badalona, amb cellers i vinyes actives, i presentar aquests vins en un saló de primer nivell com el Palma International Boat Show és una gran oportunitat per donar-los a conèixer a un públic nou, vinculat al món de la nàutica”, ha explicat l’alcalde.
La col·laboració entre Badalona i la DO Alella s’emmarca en una estratègia conjunta per fomentar la promoció econòmica i l’enoturisme, que es continuarà en esdeveniments com la Badalona Shopping Night del pròxim 24 de maig, on el Consorci de Promoció Enoturística del Territori DO Alella també hi serà present amb un estand.