Juan Magán, Els Catarres i Àlvaro de Luna seran els protagonistes dels principals Concerts de Festes
La plaça del President Tarradellas acollirà enguany dos tardeos, un per al jovent amb música urbana actual i un altre dedicat a la dècada dels 80 dirigit a un públic adult
Per primera vegada, l’Ajuntament organitzarà directament la Festa de Las Migas per tal de convertir-la en un esdeveniment de referència a la ciutat
“Les festes són el gran moment de Badalona i per això des de l’Ajuntament hem treballat per aportar noves propostes pensades perquè la gent gaudeixi i perquè la festa sigui oberta a tothom”, ha assegurat la primera tinent d’alcaldia, Cristina Agüera
Badalona viurà dies trepidants amb les Festes de Maig 2026, que ompliran la ciutat d’activitats durant tots els caps de setmana del mes. Enguany, la celebració comptarà amb una programació musical de gran nivell amb els Concerts de Festes d’Els Catarres (8 de maig) i Álvaro de Luna (10 de maig) i el concert de la Final Four (9 de maig), a càrrec del badaloní Juan Magán, icona internacional de la música electrolatina. La programació manté com a referència la cultura popular i les tradicions badalonines, amb el multitudinari piromusical i la Cremada del Dimoni, que anirà precedida una vegada més d’un gran espectacle lumínic amb 500 drons que omplirà el cel badaloní de llum i uns nous efectes especials amb pirotècnia que reforcen notablement l’impacte visual del xou.
Com a novetat, aquest any torna a la programació municipal la Festa de las Migas, aquesta vegada amb el nom de Las Migas del Dimoni. D’aquesta manera es recupera un dels actes més emblemàtics de les festes que els darrers anys s’havia deixat de celebrar. La cita obrirà el pròxim 1 de maig el programa de les festes d’enguany i anirà acompanyada d’un concert del grup badaloní Los Desmadraos. Cal destacar que per primera vegada aquesta festa estarà organitzada directament per l’Ajuntament amb la voluntat d’integrar-la plenament com un acte de ciutat dins del programa oficial de les Festes de Maig.
Davant l’èxit d’acollida que va tenir l’any passat, dissabte 23 de maig es tornarà a celebrar el Gran Tardeo dels anys 80, una proposta dirigida a un públic adult que omplirà de gom a gom la plaça del President Tarradellas. Per arribar a tots els públics, un dia abans, es celebrarà en la mateixa plaça un altre tardeo dedicat a la música urbana i especialment dirigit als joves, que farà vibrar al jovent de la ciutat.
Rècord de mocadors, amb 100.000 unitats
Les Festes de Maig 2026 seran també les del rècord de mocadors, ja que, en total, es faran 100.000 unitats, 25.000 més que l’any passat, que es començaran a vendre el dia de Sant Jordi a l’estand de l’Oficina de Turisme i als punts habituals. Aquest any, els ciutadans es podran fer amb el mocador també en un punt de venda que s’instal·larà a tocar del Dimoni que es plantarà, com és tradicional, a la platja dels Pescadors. El mocador d’enguany serà de color rosa fosc i portarà el lema 'Orgullosament #Badalona' estampat en color blanc, juntament amb logo de les Festes de Maig. Amb aquest mocador es vol refermar el sentiment de pertinença i l'orgull de ciutat de tots els badalonins i badalonines.
La programació completa de les Festes de Maig 2026 s’ha presentat avui en un acte en què han participat la primera tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Badalona, Cristina Agüera, i la regidora de Cultura i Educació, Vanesa González.
La primera tinent d’alcalde ha assegurat que les Festes de Maig són una de les grans expressions de la identitat badalonina. “Les festes són tradició, cultura popular, música, orgull de ciutat i sobretot participació de tothom. Són el gran moment de Badalona i per això des de l’Ajuntament hem treballat per aportar noves propostes pensades perquè la gent gaudeixi i perquè la festa sigui oberta a tothom” ha destacat Agüera.
El dimoni, “El 6è jugador”
El tret de sortida oficiós de les Festes de Maig tindrà lloc el pròxim divendres 1 de maig amb la plantada del Dimoni a la platja dels Pescadors, on la figura del dimoni “El 6è jugador” podrà ser visitada per grans i petits fins al 10 de maig. El dimoni d’aquest any és una picada d’ullet a la tradició basquetbolista de la ciutat en un mes de maig que coincideix amb la celebració de la Final Four de la Basketball Champions League al Palau Municipal d’Esports que, del 7 al 9 de maig, acollirà 4 dels millors equips del bàsquet europeu. El seu disseny és d’Àlex Prats, guanyador del 27è Premi de Disseny del Dimoni de Badalona. La construcció és obra de Carles Piera, artista plàstic que es dedica a la realització d’escenografies.
Pregó i inici de les Festes
El divendres 8 de maig, a les 19 hores, a la plaça de la Vila tindrà lloc el pregó de festes, que donarà el tret de sortida oficial a les Festes de Maig de 2026
Després del pregó, l’Àliga com a representant simbòlic del poble farà a la plaça de la Vila el seu ball majestuós i sonaran els onze trons en honor a Sant Anastasi per anunciar que la festa acaba de començar. Els Miquelets de Badalona, a través del seu ball parlat, es convertiran en guàrdia d’honor de la corporació municipal i en seguici aniran a posar el mocador a Sant Anastasi. L’alcalde donarà el mocador a l’enxaneta dels Castellers que, un cop coronat el pilar, el posarà a la imatge del Sant. Finalment, el Seguici retorna a la plaça de la Vila, on s’acabarà l’acte amb les Danses de Maig, a càrrec de l’Esbart Sant Jordi.
A partir de les 20 hores tindrà lloc a la plaça el Concert del Pregó amb el grup La Reina del Pop, un grup tribut a l’Oreja de Van Gogh. Posteriorment, a les 21.15 hores, començarà la Nit del Mono, una proposta per ballar al so de la música i gaudir d’una cercavila nocturna pels carrers de Badalona. La celebració continuarà amb el primer gran concert de les festes, a càrrec del grup català Els Catarres, que ompliran el passeig Marítim a partir de les 22 hores.
Nit de Sant Anastasi i Cremada del Dimoni
Els actes de la Nit de Sant Anastasi, copatró de la ciutat de Badalona, s’inicien el diumenge 10 de maig a partir de les 19 hores amb el Ball a Plaça, amb els balls de lluïment a la plaça per després continuar amb el Seguici de la ciutat que es dirigirà fins al passeig Marítim per acomiadar-se del Dimoni. Allà, a partir de les 21.30 hores tindrà lloc l’Acte Sacramental, a càrrec dels Diables de Badalona, on es recitaran reciten versots satírics fent referència a temes locals o generals d’actualitat. Finalment, triomfa el Bé i, per tant, cal cremar el Dimoni.
També al passeig de la Rambla hi haurà el Ball de l’Àliga, a càrrec de la Colla de Geganters de Badalona. Es tracta d’un ball simbòlic que representa la unió de tots els ciutadans i el comiat simbòlic del Dimoni per part de la ciutadania.
A les 22 hores tindrà lloc l’espectacle de drons a la platja dels Pescador, un xou de més de 500 drons coreografiats amb música. Com a gran novetat, aquest any s’incorporaran a l’espectacle focs artificials per primera vegada. La proposta retrà homenatge a les icones tradicionals de la ciutat i a la celebració de la Final Four de la Basketball Champions League.
A continuació tindrà lloc el Piromusical. Els focs artificials brillaran damunt del cel de Badalona al compàs d’una seleccionada recopilació de cançons emblemàtiques. Tot seguit, el foc acabarà devorant la figura del dimoni “El 6è jugador”.
Concerts de Festes i de la Final Four
La música formarà part molt important dels actes de les Festes de Maig. L’escenari situat al passeig Marítim acollirà les propostes musicals següents:
Divendres, 8 de maig
- Els Catarres. 22 hores. L’emblemàtic grup català presentarà a Badalona Paracaigudistes, el seu darrer disc. Oferiran un directe trepidant que reflectirà la seva més pura essència: energia festiva i connexió directa amb el públic, evidenciant un cop més que són el cap de cartell preferit i més significatiu del pop festiu català.
Dissabte, 9 de maig
- Juan Magán 23 hores. Concert que es celebra coincidint amb el dia de la celebració del partit que decidirà el campió de la Basketball Champions League en la Final Four que es disputarà a Badalona. Juan Magán és l’artista badaloní més internacional, amb milions de senzills venuts i una trajectòria plena d’èxits que l’han situat al número 1 en descàrregues, al capdamunt de les ràdios i a les principals llistes de tot el món. Aquest any, Magán farà vibrar Badalona amb un concert espectacular que promet ser un dels moments més inoblidables de la programació.
Diumenge, 10 de maig
- Álvaro de Luna. L’artista sevillà ha tornat amb nova música aquest 2026 amb el senzill Dime dónde estás, la carta de presentació del seu nou disc Azulejos, que veurà la llum després d'estiu. Amb la seva proposta, el músic demostrarà a Badalona que deixa enrere una etapa per a donar forma a una nova identitat artística, més honesta i definida, amb la qual busca expandir el seu univers i connectar amb l'audiència des d'un lloc real i sense artificis.
Tardeos a la plaça del president Tarradellas
Divendres, 22 de maig
- BDN Music Session – Urban Party (19 hores)
Les Festes de Maig estrenen aquest any un tardeo pensat especialment per a la gent jove de Badalona. Una nova BDN Music Session que convertirà la plaça Josep Tarradellas en una gran festa urbana amb ambient de festival. Al capdavant hi haurà DJ Cosmik, una de les apostes segures de l’escena urbana i electrònica llatina en l’àmbit estatal, amb centenars d’actuacions en alguns dels millors clubs del país i d’Europa i que ha estat DJ oficial del Reggaeton Beach Festival. La sessió farà vibrar la plaça amb els sons que marquen el moment: reggaeton, dembow, electrolatino, afrobeat, latin tech, dance i pop urbà, en una tarda pensada per cantar, ballar i gaudir de la música més actual. La festa comptarà també amb dansa urbana, animació, visuals, llums i efectes especials, creant una atmosfera vibrant on la música i l’energia del públic seran les grans protagonistes.
Dissabte 23 de maig
- BDN Music Session – El Gran Tardeo dels 80! (19 hores)
Després de causar sensació en la seva primera edició, torna un dels actes més desitjats de les Festes de Maig, el gran tardeo dedicat a la millor música dels anys 80! Una festa que l’any passat va fer vibrar Badalona i que aquest any torna amb més energia, més espectacle i moltes sorpreses. Els assistents tornaran a viatjar a una dècada irrepetible amb els grans èxits de Queen, Michael Jackson, Madonna, Boney M, Alaska y Dinarama, Bon Jovi, Los Secretos, Depeche Mode i molts més. Enguany l’espectacle creix amb noves coreografies del cos de ball, noves projeccions a les pantalles i una posada en escena encara més festiva. A més, el tardeo inclourà un homenatge especial als grans hits d’ABBA.
Actes festius i propostes musicals i artístiques
La programació de les Festes de Maig acull propostes musicals i artístiques com l’Art Arnús, el Racó Íntim, l’Aparador de l’Escorxador, la Festa del Badiu, el Concert de Cal Txiringu, la Mostra de Danses, Ball de Sardanes i Ball de Gralles, Concert de l’Escola de Música Moderna de Badalona / Concert de la Banda Simfònica de Badalona, la Fira de l’Arrop, la Diada Castellera, la Festa a Baix a Mar i altres, a les quals cal afegir activitats esportives com 46a Cursa Popular Ciutat de Badalona. La Cursa del Dimoni! que es poden consultar en el
web municipal.
Unes Festes de Maig amb zero agressions
L’Ajuntament de Badalona aposta, un any més, per unes festes lliures d’agressions sexuals i sexisme, on tothom pugui gaudir de la ciutat i dels espais públics amb total llibertat. Totes les persones tenen el dret de gaudir de les festes i dels espais d’oci de Badalona sense sentir-nos violentades, assetjades o agredides.
En qualsevol cas de violència, assetjament o agressió, o si s’observa una situació d’agressió sexual es pot comunicar a les autoritats o trucant als telèfons següents: 93 483 29 01 (Guàrdia Urbana), 112 (emergències) o als telèfons contra la violència masclista: 900 900 120 / 016 / 600 000 016. Tots aquests serveis estan disponibles les 24 hores.
Maig inclusiu
Les Festes de Maig de Badalona continuen avançant cap a un model cada cop més accessible i inclusiu. Enguany es consoliden iniciatives ja existents i s’hi afegeixen noves accions per facilitar la participació de tothom. Un pas més en aquesta direcció és la programació artística de carrer Aparador escènic, que es va iniciar l’any passat i que enguany es consolida, i que culminarà el 23 i 24 de maig a l’Escorxador amb diversos espectacles oberts a tothom.
També hi haurà interpretació del pregó en llenguatge de signes i motxilles vibratòries disponibles als concerts del passeig Marítim dels dies 9 i 10 de maig. Cal reserva prèvia a
cultura@badalona.cat.
Espais reservats per a persones amb diversitat funcional
Amb un sol acompanyant per persona.
- Cremada del Dimoni: l’espai està situat al passeig Marítim, al costat de la caseta dels Pescadors. Cal accedir-hi pel pas subterrani de l’avinguda d’en Martí Pujol. Es recomana arribar-hi abans de les 21 hores.
- Concerts de Festes al passeig Marítim: per accedir a l’espai reservat cal dirigir-se al personal de control d’accés que hi haurà al costat de l’escenari dels concerts situat al final del passeig Marítim (tocant al Port) accedint pel carrer de Cervantes.