Twitter Facebook Instagram Youtube

Badalona disposa d’una oferta comercial de més de 4.500 establiments

Badalona disposa d’una oferta comercial de més de 4.500 establiments.

Un estudi demanat per l’Ajuntament permet disposar d’un mapa vigent i real de les activitats i indicadors econòmics de tot el municipi

L’Ajuntament de Badalona ha presentat aquest dimecres a l’edifici El Viver la Diagnosi de l'ecosistema comercial de Badalona, un estudi demanat des de l’Àrea de Promoció Econòmica del consistori per tal de disposar d’un mapa vigent i real de les activitats i indicadors econòmics presents al municipi. L’estudi, realitzat per l’empresa catalana Eixos, indica que Badalona disposa d’una oferta comercial de més de 4.500 establiments, que es distribueixen majoritàriament en el sector dels serveis (més de 1.600 comerços), l’hostaleria i la restauració (més de 800 locals) i el comerç quotidià alimentari (gairebé 800 comerços).

Entre l’oferta comercial de Badalona destaca l’especialització en el sector alimentari, fet que permet a la ciutadania disposar d’una àmplia oferta en productes de primera necessitat i de consum diari. L’estudi indica també que bona part de l’activitat comercial es concentra al centre històric de la ciutat i a la façana marítima, tanmateix, existeixen diversos punts i eixos comercials amb una intensa activitat, com per exemple el passeig de la Salut. De fet, aquest carrer, juntament amb el carrer de Mar es troben entre els 20 eixos comercials més importants de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

La radiografia comercial de Badalona manifesta que la ciutat té un Índex d’Aprofitament del Teixit Comercial (IATC) del 79%, és a dir, un 21% dels locals comercials (un total 1.417) no estan sent utilitzats. No obstant això, l’estudi mostra que aquest índex pot augmentar, ja que en molts punts de la ciutat hi ha una bona oportunitat per establir activitats comercials que estiguin a prova de desertificació comercial. Per exemple, tenen un nínxol de mercat elevat els serveis professionals com les acadèmies o els centres educatius privats; o els serveis bàsics com supermercats o botigues de queviures.

Durant la presentació, el 2n tinent d’alcaldia i regidor de l’àmbit de Badalona Pròspera i Sostenible, Àlex Mañas, ha explicat que amb l’estudi realitzat s’ha aconseguit fer un reconeixement profund de la realitat econòmica, social i comercial del municipi, fet que permet entendre i monitorar l’escenari econòmic i promoure accions que millorin el servei comercial i el facin més eficient, sostenible i accessible a la ciutadania. Mañas ha destacat que l’estudi “ens dona la possibilitat de detectar oportunitats d’actuació que són d’interès per al municipi i la seva ciutadania i que suposen l’augment d’establiments i comerços i l’enfortiment de l’atractiu comercial de Badalona”.

L’estudi realitzat per l’empresa Eixos combina fonts de dades pròpies (d’inspecció directa sobre el terreny) amb fonts de dades públiques (cadastre, població, etc.). Les dades recollides es classifiquen i comparen amb més de 300 indicadors que fan referència a l’activitat econòmica, la seva concentració i la especialització de la mateixa.

Aquí podeu consultar la diagnosi: https://goo.gl/UAP576

Badalona, 18 de juny de 2018