Twitter Facebook Instagram Youtube

Ja s'han fet més de 150 PCR per detectar casos de Covid19 a les residències gestionades per l'Ajuntament de Badalona

Ja s'han fet més de 150 PCR per detectar casos de Covid19 a les residències gestionades per l'Ajuntament de Badalona.

El test ràpid PCR es fa tant als professionals sanitaris com a les persones usuàries

El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha portat a terme, a través de l’Institut Català de la Salut (ICS) i de Badalona Serveis Assistencials (BSA), un total de 157 proves PCR per a la detecció de la Covid19 a les residències gestionades per l’Ajuntament de Badalona. Aquests tests s’han practicat al personal i als usuaris i les usuàries de les 5 residències de la ciutat gestionades per l’Institut Municipal de Serveis Personals de l’Ajuntament de Badalona.

Les proves corresponen a les residències Can Bosch i Domènech i Montaner, així com a la Llar Residència Salut Mental de Sant Roc, la Residència de Disminuïts Físics i el Servei d’Habitatges Josep Padrós, que actualment acullen 188 persones.

14 residents han donat negatiu a la prova de la Covid19, 74 es troben pendents dels resultats i 4 han donat positiu.

El test PCR s’ha practicat a 68 professionals sanitaris d’aquestes instal·lacions amb 7 resultats negatius, 55 pendents i 3 positius.

20/04/2020

TEST PCR A RESIDÈNCIES MUNICIPALS DE BADALONA

Can Bosch

Domènech i Montaner

S.H. Josep Padrós

Sant Roc

Físics

Capacitat total

20

80

38

45

14

Residents actuals

19

74

36

45

14

Professionals
amb PCR+

   

2

1

 

Professionals
amb PCR-

3

 

6

 

1

Professionals pendents resultats

 

55

     

Residents
amb PCR+

   

4

   

Residents
amb PCR-

   

14

   

Residents pendents resultats

 

74

   

1

L’objectiu d’aquestes proves és identificar amb seguretat el casos positius tant per poder oferir l’assistència mèdica necessària a les persones malaltes com per protegir a la resta de les persones que conviuen en les residències.

Protocol d’actuació

L'Ajuntament de Badalona ajusta les seves actuacions en relació a la infecció per COVID 19 al que estableix el protocol d'actuació enfront de casos d'infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2, actualitzat en data 16 d'abril, de la Sub-direcció General de Vigilància i Resposta a Emergències de Salut Pública del Departament de Salut ja que correspon al Departament de Salut atendre les necessitats sanitàries de les persones afectades i la seva gestió epidemiològica.

Aquest protocol estableix que en la fase actual de transmissió comunitària de l'epidèmia correspon al Departament de Salut realitzar la detecció d'infecció per SARS-CoV-2 a tots els treballadors sanitaris, socio-sanitaris i d'altres serveis essencials que presentin un quadre clínic d'infecció respiratòria aguda de qualsevol gravetat. En cas que siguin considerats casos possibles, probables o confirmats de COVID- 19 s'hauran de retirar de l’activitat laboral i romandre aïllats al seu domicili i se li practicarà prova de PCR atenent a la seva disponibilitat. En els treballadors de les residències, atesa la tasca que desenvolupen d'atenció a persones de col·lectius fràgils i vulnerables, es segueixen els mateixos protocols dels professionals sanitaris.

Des de l'inici de la pandèmia, l'Ajuntament de Badalona ha donat suport al Pla Estratègic de Diagnòstic Covid 19 a les residències del Departament de Salut, el qual prioritza la realització de proves PCR i l'assistència integral i territorial per part dels dispositius sanitaris disposats al territori, amb el lideratge de l'Atenció Primària i Comunitària. Entre altres mesures, l'Ajuntament va impulsar inicialment un pla de neteja i desinfecció dels centres residencials de Badalona realitzat per la UME i acompanyat de mesures de formació de professionals de les residències per a la millora dels plans de neteja i sectorització d'espais. En una segona fase, s'ha col·laborat amb el suport i desplegament dels equips d'atenció primària i comunitària i sociosanitària de suport residencial.

D'altra banda, l'Ajuntament, com a mesura preventiva i de garantia en la prestació de serveis essencials, està impulsat amb el suport de la Diputació de Barcelona la realització de test ràpids serològics a treballadors i treballadores de serveis municipals essencials. Aquesta és una mesura contemplada en el marc de l'estratègia de prevenció de riscos laborals de l'Ajuntament que és voluntària i subjecte a confidencialitat de dades personals.

Badalona, 21 d’abril de 2020