Twitter Facebook Instagram Youtube

Vull vendre per Internet, però per on començo? Com transformar digitalment un negoci de proximitat

Aprèn les eines més adequades per a cada comerç o servei de proximitat, i com completar les vendes a través d'una botiga online o marketplaces com ara Amazon o altres.

DATES I HORARI: 13 i 15 de novembre de 2024 de 9:30-14:30h.

FORMAT: Presencial

LLOC: IMPO Masia Can Boscà. Carrer Nova Cançó, 1. Badalona

OBJECTIUS:

Detallarem quines són les eines més adequades per a cada comerc i servei de proximitat, entenent que les eines i el canal digital sera un complement a la botiga física, portant trafic físic a l'establiment, alhora que podem complementar les vendes a través d'una botiga online i/o amb diferents marketplaces genérics com Amazon, o especialitzats per sectors i territoris.

PERFIL PARTICIPANTS:

Persones propietaries i responsables de comercos tradicionals, negocis de serveis de proximitat, persones professionals lliberals i altres empreses que s'estiguin plantejant obrir nous canals de venda, captació o fidelització de clients, a través de la xarxa.

METODOLOGIA:

Barreja de conceptes teorics amb altres més practics, usant directament eines dels propis alumnes si en disposen (perfils de Google My Business, Instagram, web, etc.), avaluant-les i proposant millores que es detectin, si s'escau. També posarem exemples practics reals d'éxit d'altres empreses similars, per visualitzar el que es pot aconseguir.

EXPERT: Josep Alberti i Pradera

CONTINGUTS:

Sessió 1

  1. Situació del món de l'ecommerce i quines són les amenaces i oportunitats per als negocis locals (comercos i serveis de proximitat).
  2. Conceptes de marqueting basic per a la correcta implementació de l'estratégia online: DAFO, segmentació i posicionament de
  3. Fem que els nostres clients potencials ens trobin. Eines de promoció online. L'embut de trafic cap a la nostra web
  4. Com crear una web eficient per a les nostres necessitats? Selecció del CMS (Wordpress, Prestashop, Shopify) segons
  5. Altres necessitats per a la web: logística, terminal de punt de venda, protecció de dades i política de Cookies.
  6. Els 4 canals principals de captació de trafic: cercadors, xarxes socials, marketplaces, directoris i eines de fidelització.
  7. Trafic organic versus trafic de pagament de cada canal: quan i per a qué fer servir cada un d'ells?

Sessió 2

  1. El món de Google: el SEO, el SEM i les fitxes de negoci local Google My Business per a negocis.
  2. Les Xarxes Socials, en funció de la segmentació de cada negoci: B2B i B2C. A quines hi he de ser i sota quin format?
  3. Els marketpleces i directoris: els centres comercials online on hi he de ser. M'interessa ser a Amazon? Qué he de tenir en compte?
  4. Eines de fidelització: Emailing, notificacions push, aplicacions, WhatsApp business.
  5. I tot passa per analitzar dades i prendre decisions segons resultats: Google Analytics, Search Console, Insights. Calcul del ROI.