Per ajudar-nos a millorar, si vols ens pot traslladar els seus suggeriments al respecte, sense resposta de l'administració, en el següent camp de text
* El missatge no pot superar els 1000 caràcters
En aquest apartat trobaràs la descripció dels òrgans de govern de l’ens, quines competències tenen cadascun d'ells i qui en forma part.
En Xavier García Albiol és l’Alcalde i President de la Corporació Municipal i ostenta les atribucions següents:
Per delegació del Ple, l'alcalde té delegades les següents competències:
EN MATÈRIA DE CONTRACTACIÓ I PATRIMONI
EN MATÈRIA DE POBLACIÓ
EN MATÈRIA DE PERSONAL
EN MATÈRIA DE PLANIFICACIÓ, ECONOMIA I HISENDA
EN MATÈRIA D'OBRES, URBANISME, MANTENIMENT, SERVEIS I MEDI AMBIENT
EN MATÈRIA D'INFORMACIÓ I PARTICIPACIÓ CIUTADANA
EN MATÈRIA PROCESSAL
EN MATÈRIA SANCIONADORA
La Junta de Govern és integrada per l’alcalde o alcaldessa i un nombre no superior al terç del nombre legal d’aquests, nomenats i separats lliurement per l’alcalde o alcaldessa. Aquests se’ls nomena tinents d’alcalde.
Correspon a la Junta de Govern l’asssitència a l’alcalde o alcaldessa en l’exercici de les seves atribucions, les que li delegui l’alcaldia o un altre òrgan municipal i les que li atribueixen les lleis.
Per delegació del Ple, la Junta de Govern Local ostentarà les següents comptetències:
1.- En matèria de patrimoni i contractació administrativa:
1.1. En matèria de patrimoni:
1.1.1. Concessió de béns de la corporació llevat en el supòsit que d’acord amb el que disposa l’article 47.2 de la Llei de Bases de Règim Local, requereixi majoria absoluta.
1.1.2. Alienació de béns, quan la quantia no excedeixi el 20 per cent dels recursos ordinaris del pressupost.
1.1.3. Adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial.
1.2.- En matèria de contractació administrativa:
1.2.1. Totes les competències que com a òrgan de contractació la Llei de contractes atribueix al Ple respecte dels contractes d’obres, subministrament, serveis, concessió d’obres, concessió de serveis i contractes administratius especials, per tenir un valor estimat superior al 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost i, en qualsevol cal, els sis milions d’euros, inclosos els de caràcter plurianual.
La delegació de l'apartat anterior s’estén a totes les facultats inherents a la matèria de la competència, incloent a títol enunciatiu i no limitatiu, per a tot tipus de contractes administratius, especials, privats, patrimonials i concessions, el següent:
1.2.2. Aprovar estudis previs de viabilitat, adjudicacions, la interpretació dels contractes i concessions, modificacions, rectificacions d’errors, imposició de penalitats i resolucions.
1.2.3. Aprovar les recepcions, liquidacions i devolucions de les garanties dels contractes i concessions.
1.2.4. Resolució d'incidències en l'execució del contracte o concessió i en el termini de garantia.
1.2.5. La revocació i resolució de les concessions sobre bens de domini públic.
1.2.6. L'exercici de la prerrogativa per a la recuperació d'ofici dels bens de domini públic i els bens patrimonials, sempre que en aquests darrers no hagi transcorregut més d'un any des de la seva ocupació.
1.2.7. L'aprovació dels plecs de clàusules administratives generals a què fa referència l'article 121 de la LCSP.
2.- En matèria de projectes d’obres i serveis:
2.1. Aprovació dels projectes d’obres i serveis quan pel seu import sigui competent el ple per a la seva contractació o concessió, així com en aquells supòsits que no estigui previst en el pressupost.
2.2. Aprovar els Estudis de Seguretat i Salut, la conformitat als Plans de Seguretat i Salut i els nomenaments de Director Tècnic de les obres i de Coordinador en matèria de seguretat i salut, en tots els expedients d'obres de competència del Ple.
2.3. Aprovar plans i programes de naturalesa no urbanística relatius a l’ordenació, ús i serveis de la platja.
3.- En matèria d’Inventari de Béns:
L'aprovació, rectificació i comprovació de l'inventari municipal, incloent al Patrimoni Municipal del Sòl.
4.- En matèria de personal:
4.1. Autoritzar o denegar les sol·licituds sobre compatibilitats.
4.2. Aprovar els instruments d’ordenació relatius a la denominació i determinació dels llocs directius.
5.- En matèria de planificació, economia i hisenda:
5.1. L’establiment, aprovació, modificació o supressió de preus públics.
5.2. Aquelles competències que es deleguen pel Ple a la Junta de Govern Local per a cada exercici pressupostari a traves de les bases d'execució del pressupost.
5.3. Les declaracions a efecte d’obtenir les bonificacions de l’IBI i de l’ICIO contemplades a les respectives ordenances fiscals, d’acord amb l’article 74.2 quater i 103.2 a) del TRLHL.
5.4. La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada de les quals, en cada exercici econòmic, excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del pressupost - excepte de les de tresoreria, que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15% dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior- tot això de conformitat amb el que diu la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. (art. 22.2.m LRBRL).
6.- En matèria processal:
6.1. L'adopció d'acords sobre l'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la Corporació municipal en matèria de competència plenària. Així com l’aplanament o el desistiment.
6.2. L'exercici d'accions judicials i la defensa de la Corporació, en qualitat d'acusació particular, respecte d'infraccions penals que afectin als ciutadans de Badalona. Així com l’aplanament o el desistiment.
Per motius justificats en el compliment de terminis processals de caràcter preclusiu, es delega a l’alcalde les atribucions anteriors dels apartats 6.1 i 6.2.
7.- En matèria de procediment administratiu comú i control de l'activitat municipal en via administrativa:
7.1. La declaració de lesivitat dels actes de la Corporació municipal.
7.2. L'inici, proposta de resolució i resolució dels procediments de revisió d'ofici dels actes nuls de ple dret.
7.3. La resolució en via administrativa, de les accions, reclamacions o recursos de qualsevol naturalesa, que s'interposin contra els acords dictats per la Junta de Govern Local en ús de les atribucions delegades en virtut d'aquest acord.
8.- En matèria sancionadora:
8.1. La imposició de les sancions per faltes greus i molt greus en matèria de protecció, control i tinença d'animals.
8.2. La resolució dels expedients sancionadors en el cas d'infraccions urbanístiques molt greus de conformitat amb l'art.222 del TRLUC.
9.- En matèria de processos electorals:
La celebració dels sorteigs públics per a la formació de les Meses amb motiu de la celebració de les diferents convocatòries electorals.
10.- En matèria de Padró i festivitats locals:
10.1. Aprovar la rectificació anual del Padró Municipal d'Habitants i resoldre les reclamacions que s'interposin en relació amb aquest.
10.2. Proposar a l’autoritat laboral competent els dos dies inhàbils de cada any natural amb caràcter de festa local.
Règim de sessions: Les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local tindran lloc setmanalment, els divendres a les 13:30 hores, a l’edifici municipal del Viver o a la Sala de Govern de l’edifici de la Casa Consistorial.
El Ple és un òrgan municipal constituït per tots/es els/les regidor/es agrupats en grups municipals i sota la presidència de l’alcalde/essa. Es reuneix com a mínim un cop al mes en sessió pública. Té facultats polítiques, normatives, econòmiques i institucionals. Controla i fiscalitza l’actuació de l’alcalde/essa, pot nomenar-lo o substituir-lo mitjançant una moció de censura.
Són competència del ple:
El Consistori municipal està integrat per 27 regidors i regidores, adscrits als diferents grups municipals.
RÈGIM DE SESSIONS: Les sessions del Ple se celebraran el primer dilluns de cada mes, a les 18 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial o lloc habilitat a l’efecte. En cas que aquest dia preestablert sigui festiu, la sessió tindrà lloc en el següent dia hàbil.
La Junta de Portaveus és un òrgan complementari de l'Organització Municipal, en formen part l'Alcaldia i les persones membres de la Corporació designades com a portaveus titulars o suplents dels respectius grups polítics municipals.
Les seves funcions són l'assessorament a l'Alcaldia en qüestions relatives a l'ordre del dia de les sessions i de consulta en temes d'ordre i desenvolupament d'aquestes.
Les comissions informatives de caràcter permanent es configuren a l'art. 20.1.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local (LBRL), com a òrgans complementaris vertebrals de participació dels grups municipals. Els articles 45 i següents del Reglament Orgànic Municipl (ROM) estableixen que les comissions informatives són òrgans col·legiats necessaris de l'organització municipal,integrats exclusivament per membres de la Corporació i amb caràcter deliberant i no resolutiu.
Les funcions de les comissions informatives de caràcter permanent, seran l'estudi i dictamen previ dels assumptes que es sotmetin a la decisíó del Ple i de la Junta de Govern Local en aquelles matèries delegades del Ple, llevat dels supòsits previstos a l'art. 46.2 del ROM. Podran intervenir també en relació amb d'altres assumptes que no siguin competència del Ple quan l'òrgan competent sol·licit el seu dictamen.
Sempre que sigui possible la comissió informativa competent dictaminarà amb caràcter previ els actes dictats per l'Alcaldia per delegació del Ple i quan no sigui possible es donarà compte d'aquests a la comissió immediata posterior que per raó de la matèria pertoqui.
La Comissió Informativa d’Alcaldia i de l’Àmbit de Territori i Sostenibilitat s’encarregarà de d’estudi, informe i consulta de totes aquelles matèries incloses en les següents àrees:
REGIM DE SESSIONS: Les sessions de la Comissió Informativa d’Alcaldia i de l’Àmbit de Territori i Sostenibilitat tindran lloc el divendres anterior a la setmana de la convocatòria del Ple a les 9:30 hores.
Les comissions informatives de caràcter permanent es configuren a l'art. 20.1.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local (LBRL), com a òrgans complementaris vertebrals de participació dels grups municipals. Els articles 45 i següents del Reglament Orgànic Municipl (ROM) estableixen que les comissions informatives són òrgans col·legiats necessaris de l'organització municipal,integrats exclusivament per membres de la Corporació i amb caràcter deliberant i no resolutiu.
Les funcions de les comissions informatives de caràcter permanent, seran l'estudi i dictamen previ dels assumptes que es sotmetin a la decisíó del Ple i de la Junta de Govern Local en aquelles matèries delegades del Ple, llevat dels supòsits previstos a l'art. 46.2 del ROM. Podran intervenir també en relació amb d'altres assumptes que no siguin competència del Ple quan l'òrgan competent sol·licit el seu dictamen.
Sempre que sigui possible la comissió informativa competent dictaminarà amb caràcter previ els actes dictats per l'Alcaldia per delegació del Ple i quan no sigui possible es donarà compte d'aquests a la comissió immediata posterior que per raó de la matèria pertoqui.
Aquesta comissió informativa s’encarregarà de d’estudi, informe i consulta de totes aquelles matèries incloses en les següents àrees:
REGIM DE SESSIONS: Les sessions de la Comissió Informativa de l’Àmbit d’Hisenda i Finances, Recursos Interns, Educació, Esports i Seguretat Ciutadana tindran lloc el divendres anterior a la setmana de la convocatòria del Ple a les 10:30 hores.
Les comissions informatives de caràcter permanent es configuren a l'art. 20.1.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local (LBRL), com a òrgans complementaris vertebrals de participació dels grups municipals. Els articles 45 i següents del Reglament Orgànic Municipl (ROM) estableixen que les comissions informatives són òrgans col·legiats necessaris de l'organització municipal,integrats exclusivament per membres de la Corporació i amb caràcter deliberant i no resolutiu.
Les funcions de les comissions informatives de caràcter permanent, seran l'estudi i dictamen previ dels assumptes que es sotmetin a la decisíó del Ple i de la Junta de Govern Local en aquelles matèries delegades del Ple, llevat dels supòsits previstos a l'art. 46.2 del ROM. Podran intervenir també en relació amb d'altres assumptes que no siguin competència del Ple quan l'òrgan competent sol·licit el seu dictamen.
Sempre que sigui possible la comissió informativa competent dictaminarà amb caràcter previ els actes dictats per l'Alcaldia per delegació del Ple i quan no sigui possible es donarà compte d'aquests a la comissió immediata posterior que per rao de la matèria pertoqui.
Aquesta Comissió s’encarregarà de d’estudi, informe i consulta de totes aquelles matèries incloses en les següents àrees:
REGIM DE SESSIONS: Les sessions de la Comissió Informativa de l’Àmbit d’Impuls Econòmic i de Ciutat, Treball, Cultura, Ciutadania i Govern i de l’Àmbit de Comunicació, Fons Europeus i Protecció a les Persones tindran lloc el divendres anterior a la setmana de la convocatòria del Ple a les 11:30 hores.
La Comissió Especial de Comptes d'acord amb l'article 139 de la Llei 39/1988, reguladora d'Hisendes Locals, té com a funció examinar i estudiar els comptes anuals de l'Ajuntament i dels organismes autònoms i societats mercantils el capítal dels quals pertanyi íntegrament a l'Ajuntament i emetre informe.