En aquest apartat trobaràs la descripció dels òrgans de govern de l’ens, quines competències tenen cadascun d'ells i qui en forma part.

Funcions:

En Xavier García Albiol és l’Alcalde i President de la Corporació Municipal i ostenta les atribucions següents:

  • Dirigir el govern i l’administració municipal
  • Representar a l’ajuntament
  • Convocar i presidir les sessions del Ple i de la Junta de Govern Local
  • Dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis i obres municipals
  • Dictar bans
  • Desenvolupar la gestió econòmica d’acord amb el pressupost aprovat, disposar despeses dins dels límits de la seva competència, concertar operacions de crèdit, amb les excepcions establertes per la legislació vigent.
  • Aprovar l’oferta d’ocupació pública d’acord amb el Pressupost i la plantilla aprovada pel Ple, aprovar les bases per a les proves de selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treballi distribuir les retribucions complementaries que no siguin fixes i periòdiques.
  • Exercir el comandament superior de tot el personal, i acordar el seu nomenament i sancions, inclosa la separació del servei dels funcionaris de la Corporació i l’acomiadament del personal laboral, donant compta al Ple, en aquests casos.
  • Exercir el comandament de la Policia Municipal.
  • Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïts al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d’urbanització.
  • L’exercici de les accions judicials i administratives i la defensa de l’ajuntament en les matèries de la seva competència, incloses les delegades a un altre òrgan, i, en cas d’urgència, en matèries competència del Ple, en aquest cas hi donarà compte per a la seva ratificació.
  • La iniciativa per a proposar al Ple la declaració de lesivitat en matèries de la seva competència.
  • Adoptar personalment i sota la seva responsabilitat, en cas de catàstrofe o d’infortunis públics o greu risc dels mateixos, les mesures necessàries i adequades donant compte immediata al Ple.
  • Sancionar les faltes de desobediència a la seva autoritat o per infracció de les ordenances municipals, excepte quan estigui atribuït a un altre òrgan.
  • L’aprovació dels projectes d’obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en el pressupost.
  • L’atorgament de les llicències, excepte que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o a la Junta de Govern Local.
  • Ordenar la publicació, execució i fer complir els acords de l’Ajuntament.
  • Les demés que expressament li atribueixin les lleis i aquelles que la legislació assigni al municipi i no atribueixi a altres òrgans municipals.
  • En qualsevol cas, l’Alcaldia pot delegar l’exercici de les seves atribucions amb les excepcions previstes a l’article 21 de la Llei Reguladora de Bases de Règim Local.

Per delegació del Ple, l'alcalde té delegades les següents competències:

EN MATÈRIA DE CONTRACTACIÓ I PATRIMONI

  • En relació amb els expedients de contractació i d'atorgament de concessions de qualsevol naturalesa, la competència originària de la qual correspongui al Ple de la Corporació:
  • Aprovar els Estudis de Seguretat i Salut, la conformitat als Plans de Seguretat i Salut i els nomenaments de Director Tècnic de les obres i de Coordinador en matèria de seguretat i salut, en tots els expedients d'obres de competència del Ple.
  • Acordar la modificació dels contractes o concessions quan, aïllada o conjuntament, no impliqui una alteració del preu primitiu del contracte superior, per excés o per defecte, al 20%.
  • Aprovar les recepcions i les devolucions de garanties.
  • Declarar les resolucions dels contractes o concessions quan no es formuli oposició per part del contractista.
  • Aprovar les revisions de preus dels contractes i concessions als quals es refereix aquesta delegació.
  • La imposició de sancions als contractistes i concessionaris que no impliquin la resolució del contracte o concessió, sense perjudici del que disposa el precedent apartat 4.
  • Autoritzar la transmissió a tercers dels contractes i concessions als quals es refereix aquesta delegació.
  • Aprovar inicialment i ordenar l'exposició pública de les propostes de modificació del Plecs tipus de Clàusules Generals.
  • Acceptar béns amb càrregues o gravàmens onerosos.
  • Acordar mutacions de domini públic per canvi de destí dels béns.

EN MATÈRIA DE POBLACIÓ

  • Aprovar la rectificació anual del Padró Municipal d'Habitants i resoldre les reclamacions que s'interposin en relació amb aquest.

EN MATÈRIA DE PERSONAL

  • Autoritzar al personal l'exercici d'activitats de recerca de caràcter no permanent o d'assesorament per a supòsits concrets.
  • Adoptar els acords relacionats amb les transferències de funcionaris a que fa referència l'article 301 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya.
  • Declarar les incompatibilitats del personal i autoritzar o denegar les sol·licituds sobre compatibilitats.

EN MATÈRIA DE PLANIFICACIÓ, ECONOMIA I HISENDA

  • Sol·licitar i acceptar subvencions quan la disposició que aprovi la convocatòria estableixi que el Ple és l'òrgan municipal competent.
  • La declaració de nul·litat de ple dret i la revisió d'ofici dels actes dictats en via de gestió tributària, en els casos i d'acord amb el procediment establert als articles 153 i 154 de la Llei General Tributària.
  • La concertació d'operacions de tresoreria quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15 per 100 dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior, sempre que el seu import específic no superi el 10% dels recursos ordinaris del Pressupost.

EN MATÈRIA D'OBRES, URBANISME, MANTENIMENT, SERVEIS I MEDI AMBIENT

  • Ordenar la demolició de les edificacions il·legals.
  • L'aprovació de plans i programes de naturalesa no urbanística relatius a l'ordenació ús i serveis de la platja.

EN MATÈRIA D'INFORMACIÓ I PARTICIPACIÓ CIUTADANA

  • Determinar els mitjans necessaris per a donar publicitat als acords adoptats per la Corporació i a les convocatòries dels òrgans municipals les sessions del quals no siguin públiques.

EN MATÈRIA PROCESSAL

  • Acordar la compareixença de la Corporació en tot tipus de processos judicials que, afectant directa o indirectament a aquest Ajuntament, es segueixin per o contra altres Administracions o particulars.
  • L'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la Corporació en matèria de competència plenària.

EN MATÈRIA SANCIONADORA

  • L'exercici de les atribucions que l'article 13.2.b) de la Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre tinença de gossos potencialment perillosos, atribueix al Ple per a la imposició de sancions per la comissió de faltes tipicades com a greus en aquesta norma.
Membres de l'òrgan de govern:
Foto Xavier García Albiol

Xavier García Albiol

Partit Popular

Veure fitxa
Funcions:

La Junta de Govern és integrada per l’alcalde o alcaldessa i un nombre no superior al terç del nombre legal d’aquests, nomenats i separats lliurement per l’alcalde o alcaldessa. Aquests se’ls nomena tinents d’alcalde.

Correspon a la Junta de Govern l’asssitència a l’alcalde o alcaldessa en l’exercici de les seves atribucions, les que li delegui l’alcaldia o un altre òrgan municipal i les que li atribueixen les lleis.

Per delegació del Ple, la Junta de Govern Local ostentarà les següents comptetències:

1.- En matèria de patrimoni i contractació administrativa:

1.1. En matèria de patrimoni:

1.1.1. Concessió de béns de la corporació llevat en el supòsit que d’acord amb el que disposa l’article 47.2 de la Llei de Bases de Règim Local, requereixi majoria absoluta.

1.1.2. Alienació de béns, quan la quantia no excedeixi el 20 per cent dels recursos ordinaris del pressupost.

1.1.3. Adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial.

1.2.- En matèria de contractació administrativa:

1.2.1. Totes les competències que com a òrgan de contractació la Llei de contractes atribueix al Ple respecte dels contractes d’obres, subministrament, serveis, concessió d’obres, concessió de serveis i contractes administratius especials, per tenir un valor estimat superior al 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost i, en qualsevol cal, els sis milions d’euros, inclosos els de caràcter plurianual.

La delegació de l'apartat anterior s’estén a totes les facultats inherents a la matèria de la competència, incloent a títol enunciatiu i no limitatiu, per a tot tipus de contractes administratius, especials, privats, patrimonials i concessions, el següent:

1.2.2. Aprovar estudis previs de viabilitat, adjudicacions, la interpretació dels contractes i concessions, modificacions, rectificacions d’errors, imposició de penalitats i resolucions.

1.2.3. Aprovar les recepcions, liquidacions i devolucions de les garanties dels contractes i concessions.

1.2.4. Resolució d'incidències en l'execució del contracte o concessió i en el termini de garantia.

1.2.5. La revocació i resolució de les concessions sobre bens de domini públic.

1.2.6. L'exercici de la prerrogativa per a la recuperació d'ofici dels bens de domini públic i els bens patrimonials, sempre que en aquests darrers no hagi transcorregut més d'un any des de la seva ocupació.

1.2.7. L'aprovació dels plecs de clàusules administratives generals a què fa referència l'article 121 de la LCSP.

2.- En matèria de projectes d’obres i serveis:

2.1. Aprovació dels projectes d’obres i serveis quan pel seu import sigui competent el ple per a la seva contractació o concessió, així com en aquells supòsits que no estigui previst en el pressupost.

2.2. Aprovar els Estudis de Seguretat i Salut, la conformitat als Plans de Seguretat i Salut i els nomenaments de Director Tècnic de les obres i de Coordinador en matèria de seguretat i salut, en tots els expedients d'obres de competència del Ple.

2.3. Aprovar plans i programes de naturalesa no urbanística relatius a l’ordenació, ús i serveis de la platja.

3.- En matèria d’Inventari de Béns:

L'aprovació, rectificació i comprovació de l'inventari municipal, incloent al Patrimoni Municipal del Sòl.

4.- En matèria de personal:

4.1. Autoritzar o denegar les sol·licituds sobre compatibilitats.

4.2. Aprovar els instruments d’ordenació relatius a la denominació i determinació dels llocs directius.

5.- En matèria de planificació, economia i hisenda:

5.1. L’establiment, aprovació, modificació o supressió de preus públics.

5.2. Aquelles competències que es deleguen pel Ple a la Junta de Govern Local per a cada exercici pressupostari a traves de les bases d'execució del pressupost.

5.3. Les declaracions a efecte d’obtenir les bonificacions de l’IBI i de l’ICIO contemplades a les respectives ordenances fiscals, d’acord amb l’article 74.2 quater i 103.2 a) del TRLHL.

5.4. La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada de les quals, en cada exercici econòmic, excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del pressupost - excepte de les de tresoreria, que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15% dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior- tot això de conformitat amb el que diu la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. (art. 22.2.m LRBRL).

6.- En matèria processal:

6.1. L'adopció d'acords sobre l'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la Corporació municipal en matèria de competència plenària. Així com l’aplanament o el desistiment.

6.2. L'exercici d'accions judicials i la defensa de la Corporació, en qualitat d'acusació particular, respecte d'infraccions penals que afectin als ciutadans de Badalona. Així com l’aplanament o el desistiment.

Per motius justificats en el compliment de terminis processals de caràcter preclusiu, es delega a l’alcalde les atribucions anteriors dels apartats 6.1 i 6.2.

7.- En matèria de procediment administratiu comú i control de l'activitat municipal en via administrativa:

7.1. La declaració de lesivitat dels actes de la Corporació municipal.

7.2. L'inici, proposta de resolució i resolució dels procediments de revisió d'ofici dels actes nuls de ple dret.

7.3. La resolució en via administrativa, de les accions, reclamacions o recursos de qualsevol naturalesa, que s'interposin contra els acords dictats per la Junta de Govern Local en ús de les atribucions delegades en virtut d'aquest acord.

8.- En matèria sancionadora:

8.1. La imposició de les sancions per faltes greus i molt greus en matèria de protecció, control i tinença d'animals.

8.2. La resolució dels expedients sancionadors en el cas d'infraccions urbanístiques molt greus de conformitat amb l'art.222 del TRLUC.

9.- En matèria de processos electorals:

La celebració dels sorteigs públics per a la formació de les Meses amb motiu de la celebració de les diferents convocatòries electorals.

10.- En matèria de Padró i festivitats locals:

10.1. Aprovar la rectificació anual del Padró Municipal d'Habitants i resoldre les reclamacions que s'interposin en relació amb aquest.

10.2. Proposar a l’autoritat laboral competent els dos dies inhàbils de cada any natural amb caràcter de festa local.

 

Règim de sessions: Les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local tindran lloc setmanalment, els divendres a les 13:30 hores, a l’edifici municipal del Viver o a la Sala de Govern de l’edifici de la Casa Consistorial.

Membres de l'òrgan de govern:
Foto Xavier García Albiol

Xavier García Albiol

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Juan Fernández Benítez

Juan Fernández Benítez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Cristina Agüera Gago

Cristina Agüera Gago

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Daniel Gracia Álvarez

Daniel Gracia Álvarez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Rosa del Amo Hernández

Rosa del Amo Hernández

Partit Popular

Veure fitxa
Òrgan de govern principal
Funcions:

El Ple és un òrgan municipal constituït per tots/es els/les regidor/es agrupats en grups municipals i sota la presidència de l’alcalde/essa. Es reuneix com a mínim un cop al mes en sessió pública. Té facultats polítiques, normatives, econòmiques i institucionals. Controla i fiscalitza l’actuació de l’alcalde/essa, pot nomenar-lo o substituir-lo mitjançant una moció de censura.

Són competència del ple:

  • Controlar i fiscalitzar els òrgans de govern.
  • Prendre els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; l'alteració del terme municipal; la creació o la supressió de municipis i d'entitats d'administració descentralitzada; la creació d'òrgans desconcentrats; l'alteració de la capitalitat del municipi; el canvi de nom del municipi o de les entitats esmentades, i l'adopció o la modificació de la bandera, l'ensenya o l'escut.
  • L'aprovació inicial del planejament general del municipi i l'aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d'ordenació urbanístics.
  • Aprovar el reglament orgànic i les ordenances
  • Crear i regular òrgans complementaris.
  • Determinar els recursos propis de caràcter tributari. Aprovar i modificar els pressupostos, disposar despeses en els assumptes de la seva competència i aprovar els comptes.
  • Aprovar les formes de gestió dels serveis i els expedients de municipalització.
  • Acceptar la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
  • Plantejar conflictes de competència a altres entitats locals i restants administracions públiques.
  • Aprovar la plantilla del personal i la relació dels llocs de treball, fixar la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i el règim del personal eventual, tot això en els termes establerts per la legislació sobre funció pública local.
  • Exercir les accions administratives i judicials, i també declarar la lesivitat dels actes administratius emanats dels òrgans de l'ajuntament, en matèries de la competència respectiva. l alterar la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
  • La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada de les quals, en cada exercici econòmic, excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del pressupost, llevat de les de tresoreria, que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15% dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior.
  • Les competències com a òrgan de contractació respecte als contractes d'obres, de subministrament, de serveis, de gestió de serveis públics, els contractes administratius especials, i els contractes privats quan el seu import superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost i, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva durada sigui superior a quatre anys, i els plurianuals de menor durada sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, i la quantia assenyalada.
  • Les competències com a òrgan de contractació respecte als contractes de concessió d'obres públiques i de col·laboració entre el sector públic i el sector privat, de qualsevol quantia i durada.
  • L'adjudicació de concessions sobre els béns de la Corporació, quan el seu valor superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost i, en tot cas, l'import de tres milions d'euros.
  • L'adquisició de béns immobles, mobles i drets subjectes a la legislació patrimonial, quan el seu valor superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost i, en tot cas, l'import de tres milions d'euros.
  • L'alienació del patrimoni, quan el seu valor superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost i, en tot cas, l'import de tres milions d'euros.
  • L'alienació dels béns declarats de valor històric o artístic.
  • L'aprovació dels projectes d'obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en els pressupostos.
  • Les altres que han de correspondre al ple, pel fet que llur aprovació exigeix una majoria qualificada.
  • La votació sobre la moció de censura a l'alcalde i sobre la qüestió de confiança plantejada per aquest mateix, tot el qual es regeix pel que disposa la legislació electoral general.
  • Les altres que expressament li atribueixin les lleis.

El Consistori municipal està integrat per 27 regidors i regidores, adscrits als diferents grups municipals.

 

RÈGIM DE SESSIONS: Les sessions del Ple se celebraran el primer dilluns de cada mes, a les 18 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial o lloc habilitat a l’efecte. En cas que aquest dia preestablert sigui festiu, la sessió tindrà lloc en el següent dia hàbil.

Membres de l'òrgan de govern:
Foto Teresa González Moreno

Teresa González Moreno

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Xavier García Albiol

Xavier García Albiol

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Juan Fernández Benítez

Juan Fernández Benítez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Fernando Carrera López

Fernando Carrera López

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Cristina Agüera Gago

Cristina Agüera Gago

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Rocío Mateos Ruíz

Rocío Mateos Ruíz

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Christian Carneado Hernández

Christian Carneado Hernández

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Daniel Gracia Álvarez

Daniel Gracia Álvarez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Rosa del Amo Hernández

Rosa del Amo Hernández

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Rosa Bertran Bartomeu

Rosa Bertran Bartomeu

Partit Popular

Veure fitxa
Foto María Carmen Expósito Lozano

María Carmen Expósito Lozano

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Juan Manuel Ruiz García

Juan Manuel Ruiz García

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Florencia Badía Aviño

Florencia Badía Aviño

Partit Popular

Veure fitxa
Foto David Mejía Ayra

David Mejía Ayra

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Sonia Egea Pérez

Sonia Egea Pérez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Vanesa González Cejudo

Vanesa González Cejudo

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Eva Guillén Rodríguez

Eva Guillén Rodríguez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Juan José Portillo López

Juan José Portillo López

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Daniel Aguilera Mangas

Daniel Aguilera Mangas

Partit Popular

Veure fitxa
Foto David Silva Hortet

David Silva Hortet

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Sheila Martínez Barrachina

Sheila Martínez Barrachina

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Odalys Sánchez Martínez

Odalys Sánchez Martínez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Aïda Llauradó Álvarez

Aïda Llauradó Álvarez

Badalona En Comú Podem

Veure fitxa
Foto Àlex Montornès Torrecillas

Àlex Montornès Torrecillas

Esquerra Republicana de Catalunya

Veure fitxa
Foto Olga Gàmez Vera

Olga Gàmez Vera

Esquerra Republicana de Catalunya

Veure fitxa
Foto Rosa Trenado Sánchez

Rosa Trenado Sánchez

Badalona En Comú Podem

Veure fitxa
Foto Maria Dolors Sabater Puig

Maria Dolors Sabater Puig

Guanyem Badalona

Veure fitxa
Funcions:

La Junta de Portaveus és un òrgan complementari de l'Organització Municipal, en formen part  l'Alcaldia i les persones membres de la Corporació designades com a  portaveus titulars o suplents dels respectius grups polítics municipals.

Les seves funcions són l'assessorament a l'Alcaldia en qüestions relatives a l'ordre del dia de les sessions i de consulta en temes d'ordre i desenvolupament d'aquestes. 

Membres de l'òrgan de govern:
Foto Xavier García Albiol

Xavier García Albiol

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Fernando Carrera López

Fernando Carrera López

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Cristina Agüera Gago

Cristina Agüera Gago

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Olga Gàmez Vera

Olga Gàmez Vera

Esquerra Republicana de Catalunya

Veure fitxa
Foto Rosa Trenado Sánchez

Rosa Trenado Sánchez

Badalona En Comú Podem

Veure fitxa
Foto Maria Dolors Sabater Puig

Maria Dolors Sabater Puig

Guanyem Badalona

Veure fitxa
Funcions:

Les comissions informatives de caràcter permanent es configuren a l'art. 20.1.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local (LBRL), com a òrgans complementaris vertebrals de participació dels grups municipals. Els articles 45 i següents del Reglament Orgànic Municipl (ROM) estableixen que les comissions informatives són òrgans col·legiats necessaris de l'organització municipal,integrats exclusivament per membres de la Corporació i amb caràcter deliberant i no resolutiu.

Les funcions de les comissions informatives de caràcter permanent, seran l'estudi i dictamen previ dels assumptes que es sotmetin a la decisíó del Ple i de la Junta de Govern Local en aquelles matèries delegades del Ple, llevat dels supòsits previstos a l'art. 46.2 del ROM. Podran intervenir també en relació amb d'altres assumptes que no siguin competència del Ple quan l'òrgan competent sol·licit el seu dictamen.

Sempre que sigui possible la comissió informativa competent dictaminarà amb caràcter previ els actes dictats per l'Alcaldia per delegació del Ple i quan no sigui possible es donarà compte d'aquests a la comissió immediata posterior que per raó de la matèria pertoqui.

La Comissió Informativa d’Alcaldia i de l’Àmbit de Territori i Sostenibilitat s’encarregarà de d’estudi, informe i consulta de totes aquelles matèries incloses en les següents àrees:

  • Alcaldia:
  • Àrea d’Urbanisme i Transformació de Ciutat
  • Àrea de Via Pública i Mobilitat
  • Àrea de Medi Ambient
  • Àrea de Polítiques contra l’Ocupació Il·legal

 

REGIM DE SESSIONS: Les sessions de la Comissió Informativa d’Alcaldia i de l’Àmbit de Territori i Sostenibilitat tindran lloc el divendres anterior a la setmana de la convocatòria del Ple a les 9:30 hores.

Membres de l'òrgan de govern:
Foto Teresa González Moreno

Teresa González Moreno

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Xavier García Albiol

Xavier García Albiol

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Cristina Agüera Gago

Cristina Agüera Gago

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Daniel Gracia Álvarez

Daniel Gracia Álvarez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto David Mejía Ayra

David Mejía Ayra

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Sonia Egea Pérez

Sonia Egea Pérez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Daniel Aguilera Mangas

Daniel Aguilera Mangas

Partit Popular

Veure fitxa
Foto David Silva Hortet

David Silva Hortet

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Àlex Montornès Torrecillas

Àlex Montornès Torrecillas

Esquerra Republicana de Catalunya

Veure fitxa
Foto Rosa Trenado Sánchez

Rosa Trenado Sánchez

Badalona En Comú Podem

Veure fitxa
Foto Maria Dolors Sabater Puig

Maria Dolors Sabater Puig

Guanyem Badalona

Veure fitxa
Funcions:

Les comissions informatives de caràcter permanent es configuren a l'art. 20.1.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local (LBRL), com a òrgans complementaris vertebrals de participació dels grups municipals. Els articles 45 i següents del Reglament Orgànic Municipl (ROM) estableixen que les comissions informatives són òrgans col·legiats necessaris de l'organització municipal,integrats exclusivament per membres de la Corporació i amb caràcter deliberant i no resolutiu.

Les funcions de les comissions informatives de caràcter permanent, seran l'estudi i dictamen previ dels assumptes que es sotmetin a la decisíó del Ple i de la Junta de Govern Local en aquelles matèries delegades del Ple, llevat dels supòsits previstos a l'art. 46.2 del ROM. Podran intervenir també en relació amb d'altres assumptes que no siguin competència del Ple quan l'òrgan competent sol·licit el seu dictamen.

Sempre que sigui possible la comissió informativa competent dictaminarà amb caràcter previ els actes dictats per l'Alcaldia per delegació del Ple i quan no sigui possible es donarà compte d'aquests a la comissió immediata posterior que per raó de la matèria pertoqui.

Aquesta comissió informativa s’encarregarà de d’estudi, informe i consulta de totes aquelles matèries incloses en les següents àrees:

  • Àrea d’Hisenda i Finances, Recursos Interns i Esports
  • Àrea de Recursos Humans
  • Àrea de Coordinació Territorial, Convivència, Mediació i Participació.
  • Àrea d’Educació
  • Àrea de Joventut
  • Àrea de Seguretat Ciutadana

 

REGIM DE SESSIONS: Les sessions de la Comissió Informativa de l’Àmbit d’Hisenda i Finances, Recursos Interns, Educació, Esports i Seguretat Ciutadana tindran lloc el divendres anterior a la setmana de la convocatòria del Ple a les 10:30 hores.

Membres de l'òrgan de govern:
Foto Teresa González Moreno

Teresa González Moreno

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Juan Fernández Benítez

Juan Fernández Benítez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Rocío Mateos Ruíz

Rocío Mateos Ruíz

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Juan Manuel Ruiz García

Juan Manuel Ruiz García

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Vanesa González Cejudo

Vanesa González Cejudo

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Eva Guillén Rodríguez

Eva Guillén Rodríguez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Sheila Martínez Barrachina

Sheila Martínez Barrachina

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Odalys Sánchez Martínez

Odalys Sánchez Martínez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Aïda Llauradó Álvarez

Aïda Llauradó Álvarez

Badalona En Comú Podem

Veure fitxa
Foto Olga Gàmez Vera

Olga Gàmez Vera

Esquerra Republicana de Catalunya

Veure fitxa
Foto Maria Dolors Sabater Puig

Maria Dolors Sabater Puig

Guanyem Badalona

Veure fitxa
Funcions:

Les comissions informatives de caràcter permanent es configuren a l'art. 20.1.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local (LBRL), com a òrgans complementaris vertebrals de participació dels grups municipals. Els articles 45 i següents del Reglament Orgànic Municipl (ROM) estableixen que les comissions informatives són òrgans col·legiats necessaris de l'organització municipal,integrats exclusivament per membres de la Corporació i amb caràcter deliberant i no resolutiu.

Les funcions de les comissions informatives de caràcter permanent, seran l'estudi i dictamen previ dels assumptes que es sotmetin a la decisíó del Ple i de la Junta de Govern Local en aquelles matèries delegades del Ple, llevat dels supòsits previstos a l'art. 46.2 del ROM. Podran intervenir també en relació amb d'altres assumptes que no siguin competència del Ple quan l'òrgan competent sol·licit el seu dictamen.

Sempre que sigui possible la comissió informativa competent dictaminarà amb caràcter previ els actes dictats per l'Alcaldia per delegació del Ple i quan no sigui possible es donarà compte d'aquests a la comissió immediata posterior que per rao de la matèria pertoqui.

Aquesta Comissió s’encarregarà de d’estudi, informe i consulta de totes aquelles matèries incloses en les següents àrees:

  • Àrea de Promoció Econòmica, Turisme i Projecció de Ciutat, Treball, Govern i Polítiques Digitals
  • Àrea de Cultura
  • Àrea de Contractació de Serveis i Subministraments
  • Àrea de Comerç, Mercats i Consum
  • Àrea de Gent Gran, Feminisme, LGTBIQ+ i Diversitat Funcional
  • Àrea de Transparència
  • Àrea de Comunicació, Fons Europeus i Salut Pública
  • Àrea de Serveis Socials i Entitats Regionals
  • Àrea de Benestar Animal

 

REGIM DE SESSIONS: Les sessions de la Comissió Informativa de l’Àmbit d’Impuls Econòmic i de Ciutat, Treball, Cultura, Ciutadania i Govern i de l’Àmbit de Comunicació, Fons Europeus i Protecció a les Persones tindran lloc el divendres anterior a la setmana de la convocatòria del Ple a les 11:30 hores.

Membres de l'òrgan de govern:
Foto Cristina Agüera Gago

Cristina Agüera Gago

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Rocío Mateos Ruíz

Rocío Mateos Ruíz

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Rosa del Amo Hernández

Rosa del Amo Hernández

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Rosa Bertran Bartomeu

Rosa Bertran Bartomeu

Partit Popular

Veure fitxa
Foto María Carmen Expósito Lozano

María Carmen Expósito Lozano

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Florencia Badía Aviño

Florencia Badía Aviño

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Sonia Egea Pérez

Sonia Egea Pérez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Àlex Montornès Torrecillas

Àlex Montornès Torrecillas

Esquerra Republicana de Catalunya

Veure fitxa
Foto Rosa Trenado Sánchez

Rosa Trenado Sánchez

Badalona En Comú Podem

Veure fitxa
Foto Maria Dolors Sabater Puig

Maria Dolors Sabater Puig

Guanyem Badalona

Veure fitxa
Funcions:

La Comissió Especial de Comptes d'acord amb l'article 139 de la Llei 39/1988,  reguladora d'Hisendes Locals, té com a funció examinar i estudiar els comptes anuals de l'Ajuntament i dels organismes autònoms i societats mercantils el capítal dels quals pertanyi íntegrament a l'Ajuntament i emetre informe.

Membres de l'òrgan de govern:
Foto Teresa González Moreno

Teresa González Moreno

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Juan Fernández Benítez

Juan Fernández Benítez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Rocío Mateos Ruíz

Rocío Mateos Ruíz

PSC-CP

Veure fitxa
Foto Juan Manuel Ruiz García

Juan Manuel Ruiz García

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Vanesa González Cejudo

Vanesa González Cejudo

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Eva Guillén Rodríguez

Eva Guillén Rodríguez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Sheila Martínez Barrachina

Sheila Martínez Barrachina

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Odalys Sánchez Martínez

Odalys Sánchez Martínez

Partit Popular

Veure fitxa
Foto Aïda Llauradó Álvarez

Aïda Llauradó Álvarez

Badalona En Comú Podem

Veure fitxa
Foto Olga Gàmez Vera

Olga Gàmez Vera

Esquerra Republicana de Catalunya

Veure fitxa
Foto Maria Dolors Sabater Puig

Maria Dolors Sabater Puig

Guanyem Badalona

Veure fitxa
 Calendari de les sessions dels òrgans col·legiats per a l'any 2024